• HOME
  • WIE ZIJN WIJ
    • WAAR WE VOOR STAAN
    • HISTORIEK
    • WAT KAN CERES VOOR JOU DOEN
  • WAT DOEN WE
    • PRODUCTIE EN KWALITEIT
      • PRODUCTIEPROCES
      • BIJPRODUCTEN
      • KWALITEIT EN KWALITEITSCONTROLE
      • ONDERZOEK EN ONTWIKKELING
    • ONZE PRODUCTEN
      • ASSORTIMENT
    • WORKSHOPS
    • ONDERSTEUNING VOOR DE INDUSTRIËLE KLANT
      • TECHNISCHE EN COMMERCIËLE ONDERSTEUNING
  • NIEUWS
  • BOETIEK
  • CONTACT
  • HELP
  • BESTEL
  • CERESPECIAL
  • VOORWAARDEN
  • FR
  • Wie zijn we
  • Wat doen we
  • Assortiment
  • Nieuws
  • Boetiek
  • Contact
|
  • NL
  • FR
Bestel Facebook Zoeken
  • www.ceres.be
  • / Nieuws

BLIJF OP DE HOOGTE VAN ONZE LAATSTE NIEUWTJES!

Terug naar nieuws
.

De kracht van geur voor je marketing

 

Want wist je dat mensen geur het best van al onthouden? Tot zo’n 35%! Terwijl we van wat we zien maar 15% onthouden en van wat we horen zelfs maar 5%. De heerlijke geur van je brood of van je speculaaskoekjes kan bij je klant dus onbewust een waterval van herinneringen teweegbrengen. Van alle zintuigen heeft geur ook de meeste invloed op onze emoties. Aangename geuren geven ons een goed gevoel en beïnvloed zelfs ons koopgedrag. En daar wordt het interessant.

Geur beïnvloed koopgedrag

De geuren van verse boterkoeken of vers gemalen koffie zijn voor veel mensen onweerstaanbaar. Het zorgt ervoor dat klanten sneller je winkel zullen binnenstappen, langer blijven en meer geld uitgeven. Ze gaan bijvoorbeeld ook sneller iets uit impuls kopen. Dat is zelfs wetenschappelijk bewezen. In een casino in Las Vegas bijvoorbeeld konden onderzoekers aantonen dat mensen 45% meer geld in gokautomaten gooien wanneer ze de omgevingsgeur als plezierig ervaren.

Ondertussen zijn er al heel wat synthetische geuren op de markt om consumenten tot kopen aan te zetten. Dit zijn enkele voorbeelden van hoe ze worden toegepast:

  • Toen Hershey’s, een grote chocoladefabrikant in de VS, een nieuwe winkel opende in New York hing er een heerlijke chocoladegeur. Die kwam natuurlijk niet van de hygiënisch verpakte chocoladerepen, maar was volledig synthetisch.
  • In Canada verspreid een reclame voor cacaopoeder een geur van warme chocolademelk.
  • Een merk van strandslippers liet zijn display gepaard gaan van het geluid van de zee en een bijpassende geur van zeewater en zonnecrème.

Allemaal heerlijke geuren die mensen een fijn gevoel geven en hen doen verlangen naar meer. Gevolg: ze zijn meer geneigd om jouw product te gaan kopen.

Onthou wel dit: Geuren werken het best als we ze onbewust ruiken. Zware geuren kunnen net het omgekeerde effect hebben. Zit in de cinema maar eens een hele avond naast iemand met een overdaad aan parfum op … De beste geur om klanten mee te verleiden, is die waarvan ze plots zeggen, “Mmm, het ruikt hier lekker!”.

Bakkers zitten aan de bron

Bedrijven over de hele wereld zijn dus op zoek naar welke geur hun product nog beter in de verf kan zetten. Voor jou als bakker is dat een makkie. Je zit aan de bron! Er zijn een paar dingen die je kan doen om die heerlijke bakkerijgeuren nog beter tot bij je klant te brengen:

  • Laat de deur naar het atelier wat openstaan en haal ook overdag versgepakken productne uit de oven.
  • Strooi af en toe wat speculaaskruiden op een warme bakplaat.
  • Laat je brood in de winkel afkoelen.

Wedden dat je klanten langer blijven en meer meenemen dan ze van plan waren?

 

E-mail e-mail Permalink permalink
Tweet tweet Share share Share share

Ook interessant

A company of the
CERES

Ceres gelooft in de toekomst van artisanale bakkers en bloemverwerkende bedrijven die kiezen voor kwaliteit, authenticiteit, gezondheid en duurzaamheid. Daarom willen wij je ondersteunen met aangepaste producten en een omkadering die je helpt om concurrentieel te blijven en de tevredenheid van je klanten te vrijwaren.

Menu
  • Wie zijn we
  • Wat doen we
  • Assortiment
  • Nieuws
  • Boetiek
  • Bestel
Contact
  • Contact
  • Voorwaarden
  • Privacy
  • Cookies
Partners

  • Aspirant baker
  • Ambassadeurs du Pain.be

SCHRIJF JE NU IN OP ONZE NIEUWSBRIEF
CERESPECIAL