• HOME
  • WIE ZIJN WIJ
    • WAAR WE VOOR STAAN
    • HISTORIEK
    • WAT KAN CERES VOOR JOU DOEN
  • WAT DOEN WE
    • PRODUCTIE EN KWALITEIT
      • PRODUCTIEPROCES
      • BIJPRODUCTEN
      • KWALITEIT EN KWALITEITSCONTROLE
      • ONDERZOEK EN ONTWIKKELING
    • ONZE PRODUCTEN
      • ASSORTIMENT
    • WORKSHOPS
    • ONDERSTEUNING VOOR DE INDUSTRIËLE KLANT
      • TECHNISCHE EN COMMERCIËLE ONDERSTEUNING
  • NIEUWS
  • BOETIEK
  • CONTACT
  • HELP
  • BESTEL
  • CERESPECIAL
  • VOORWAARDEN
  • FR
  • Wie zijn we
  • Wat doen we
  • Assortiment
  • Nieuws
  • Boetiek
  • Contact
|
  • NL
  • FR
Bestel Facebook Zoeken
  • www.ceres.be
  • / Nieuws

BLIJF OP DE HOOGTE VAN ONZE LAATSTE NIEUWTJES!

Terug naar nieuws
.

Een sterke huisstijl: onmisbaar, ook voor bakkers

LU, Neuhaus, Panos … Het zijn allemaal merken die je meteen herkent. Dat komt omdat ze een sterke huisstijl hebben. Je huisstijl is eigenlijk je visitekaartje. Je logo, kleuren, zelfs het lettertype dat je gebruikt, ze spelen allemaal een rol. Ook jij kan van je merk een eyecatcher maken. En dat doe je zo. 

 

Denk na over alle elementen

1.Een sterk logo

Het logo is de basis van je huisstijl. Het bestaat uit één element of een combinatie van elementen die de naam van je zaak weergeven. Dat kan op twee manieren:

  • Een woordmerk
    Dat is het tekstdeel in een logo, meestal de naam van je bakkerij.
  • Een beeldmerk
    Dat is de grafische weergave van een logo. Een icoon, symbool of tekening stelt je zaak of de waarden van je zaak visueel voor.

Denk bijvoorbeeld aan dit logo:

 

2. Een stevige slogan

‘Yes we can’ of ‘Just do it’, een stevige slogan blijft lang hangen en geeft meteen weer waar je voor staat. Wat dacht je van:

  • Vers brood, elke dag
  • Kraakvers brood en gebak
  • Van kruim tot korst
     

3. Een herkenbaar lettertype

Het lettertype is veel krachtiger dan je misschien zou denken. Het roept een bepaald gevoel op dat moet passen bij waar je zaak voor staat. Sommige lettertypes zijn zo sterk en ingeburgerd dat je ze meteen herkent, ook al wordt de merknaam niet vernoemd. Denk maar aan het lettertype van Disney of Coca-Cola.
 

4. De juiste kleur

Kleuren helpen je opvallen. Al is het wel belangrijk om goed na te denken over de juiste kleur. Verschillende kleuren roepen verschillende associaties of emoties op.

  • Groen: staat voor rust, ontwikkeling, balans en harmonie. Tegenwoordig wordt groen ook geassocieerd met milieuvriendelijkheid.
  • Oranje: straalt vriendelijkheid, energie en uniciteit uit.
  • Blauw: straalt rust en vertrouwen uit. Maar ook openheid en betrouwbaarheid.
  • Paars: straalt luxe, romantiek en mysterie uit.
  • Wit: straalt reinheid, simpliciteit, openheid en degelijkheid uit.
  • Bruin: straalt eerlijkheid, simpliciteit en betrouwbaarheid uit. De kleur bruin (maar ook groen) wordt vaak gebruikt om de nadruk te leggen op natuurlijkheid. Ideaal voor een bakker dit kleur!



Zet je huisstijl aan het werk 

Herhaling, herhaling, herhaling. Dat werkt nog altijd het beste. Zorg er dus voor dat je huisstijl overal in terugkomt. Op je broodzakken, je schorten, in de winkel, op je bestelwagen, in je communicatie, op social media, je website… helpt jou daarbij! Via onze bestelmodule kan je snel en eenvoudig gepersonaliseerd promotiemateriaal bestellen. Binnen enkele dagen wordt je bestelling dan bij jou geleverd.

Ontbreekt jou de tijd om je communicatie en huisstijl echt vast te pakken? Via ons kwaliteitslabel De Warme Bakker kan je onder andere rekenen op presentatie- en promomateriaal dat jouw vakmanschap extra in de verf zet in een uniforme huisstijl.

Meer weten? Vraag meer informatie bij je Ceres-vertegenwoordiger of neem contact op met Isabelle Kiekens via ikiekens@ceres.be.

 

E-mail e-mail Permalink permalink
Tweet tweet Share share Share share

Ook interessant

A company of the
CERES

Ceres gelooft in de toekomst van artisanale bakkers en bloemverwerkende bedrijven die kiezen voor kwaliteit, authenticiteit, gezondheid en duurzaamheid. Daarom willen wij je ondersteunen met aangepaste producten en een omkadering die je helpt om concurrentieel te blijven en de tevredenheid van je klanten te vrijwaren.

Menu
  • Wie zijn we
  • Wat doen we
  • Assortiment
  • Nieuws
  • Boetiek
  • Bestel
Contact
  • Contact
  • Voorwaarden
  • Privacy
  • Cookies
Partners

  • Aspirant baker
  • Ambassadeurs du Pain.be

SCHRIJF JE NU IN OP ONZE NIEUWSBRIEF
CERESPECIAL