LU, Neuhaus, Panos … Het zijn allemaal merken die je meteen herkent. Dat komt omdat ze een sterke huisstijl hebben. Je huisstijl is eigenlijk je visitekaartje. Je logo, kleuren, zelfs het lettertype dat je gebruikt, ze spelen allemaal een rol. Ook jij kan van je merk een eyecatcher maken. En dat doe je zo.
1.Een sterk logo
Het logo is de basis van je huisstijl. Het bestaat uit één element of een combinatie van elementen die de naam van je zaak weergeven. Dat kan op twee manieren:
Denk bijvoorbeeld aan dit logo:
2. Een stevige slogan
‘Yes we can’ of ‘Just do it’, een stevige slogan blijft lang hangen en geeft meteen weer waar je voor staat. Wat dacht je van:
3. Een herkenbaar lettertype
Het lettertype is veel krachtiger dan je misschien zou denken. Het roept een bepaald gevoel op dat moet passen bij waar je zaak voor staat. Sommige lettertypes zijn zo sterk en ingeburgerd dat je ze meteen herkent, ook al wordt de merknaam niet vernoemd. Denk maar aan het lettertype van Disney of Coca-Cola.
4. De juiste kleur
Kleuren helpen je opvallen. Al is het wel belangrijk om goed na te denken over de juiste kleur. Verschillende kleuren roepen verschillende associaties of emoties op.
Herhaling, herhaling, herhaling. Dat werkt nog altijd het beste. Zorg er dus voor dat je huisstijl overal in terugkomt. Op je broodzakken, je schorten, in de winkel, op je bestelwagen, in je communicatie, op social media, je website… helpt jou daarbij! Via onze bestelmodule kan je snel en eenvoudig gepersonaliseerd promotiemateriaal bestellen. Binnen enkele dagen wordt je bestelling dan bij jou geleverd.
Ontbreekt jou de tijd om je communicatie en huisstijl echt vast te pakken? Via ons kwaliteitslabel De Warme Bakker kan je onder andere rekenen op presentatie- en promomateriaal dat jouw vakmanschap extra in de verf zet in een uniforme huisstijl.
Meer weten? Vraag meer informatie bij je Ceres-vertegenwoordiger of neem contact op met Isabelle Kiekens via ikiekens@ceres.be.