• HOME
  • WIE ZIJN WIJ
    • WAAR WE VOOR STAAN
    • HISTORIEK
    • WAT KAN CERES VOOR JOU DOEN
  • WAT DOEN WE
    • PRODUCTIE EN KWALITEIT
      • PRODUCTIEPROCES
      • BIJPRODUCTEN
      • KWALITEIT EN KWALITEITSCONTROLE
      • ONDERZOEK EN ONTWIKKELING
    • ONZE PRODUCTEN
      • ASSORTIMENT
    • WORKSHOPS
    • ONDERSTEUNING VOOR DE INDUSTRIËLE KLANT
      • TECHNISCHE EN COMMERCIËLE ONDERSTEUNING
  • NIEUWS
  • BOETIEK
  • CONTACT
  • HELP
  • BESTEL
  • CERESPECIAL
  • VOORWAARDEN
  • FR
  • Wie zijn we
  • Wat doen we
  • Assortiment
  • Nieuws
  • Boetiek
  • Contact
|
  • NL
  • FR
Bestel Facebook Zoeken
  • www.ceres.be
  • / Nieuws

BLIJF OP DE HOOGTE VAN ONZE LAATSTE NIEUWTJES!

Terug naar nieuws
.

5x scoren met volkoren

Actua

Volkoren brood verdient meer liefde dan het krijgt. Maar hoe overtuig je je klanten om te weerstaan aan de verleiding van wit brood, en laat je ze smachten naar dat gezonde, volkoren alternatief? Met een beetje creativiteit gaan ze vanaf nu voluit voor volkoren!

Volkoren: subtiel verleiden …

Je wist intussen al dat je het koopgedrag van je klanten kan beïnvloeden door nudging, ofwel: een subtiel zetje in de goeie – volkoren – richting. Door je volkorenproducten op ooghoogte te zetten, bijvoorbeeld. Of door meer variatie in je volkoren gamma toe te voegen: denk aan volkoren ciabatta, volkoren zonnebloempittenbrood of zelfs volkoren kaneelbrood.

… of opvallend bekoren?

Maar, het kan ook minder subtiel, en vooral: veel creatiever. Volkoren brood is immers veel meer dan zomaar brood. De campagne ‘Brood, goed verhaal’ ziet volkorenbrood zelfs als lichtend voorbeeld van het goede van brood. Logisch, het zit boordevol vitamines, vezels en antioxidanten en heeft talloze voordelen voor onze gezondheid. Reden te meer om je volkoren assortiment extra te laten opvallen! 

Wat denk je van deze 5 volkoren-acties:

proeverij

1. Volkoren proeverij
Organiseer een proeverij in je bakkerij, waarbij klanten (geblinddoekt) allerlei soorten brood kunnen proeven zonder op voorhand te weten welk type brood ze eten. Verras hen door de smaak en textuur van je heerlijke volkorencreaties.
 

samenwerking

2. Volkoren samenwerking
Werk samen met lokale scholen of gezondheidsorganisaties om meer bewustwording te creëren rond de voordelen van volkoren. Dat kan bijvoorbeeld met een info-sessie over gezond eten met volkoren als ster, of een interactieve workshop.

bv

3. Volkoren BV
Of schakel een lokale beroemdheid in! Daag de ‘Volkoren BV’ uit een week lang volkoren te eten en laat hem/haar in een blogreeks getuigen over zijn/haar ervaring. De BV kan meteen ook zijn favoriete receptideeën voor volkorenbrood delen. Een PR-stunt die gegarandeerd opvalt!

Verleiding

4. Volkoren verleiding
Experimenteer gerust met de presentatie van volkorenbrood in je etalage. Denk aan verleidelijke foto's en verhalen die klanten overtuigen om het te proberen. Smaakvolle sfeerbeelden nodig voor in je  bakkerij? Download ze hier.

feestdag

5. Volkoren feestdag
Maak van een dag van het jaar jouw officiële ‘Volkorendag’ en bied speciale kortingen aan op je volkorenproducten. Vergeet niet om het evenement te promoten met een affiche of aankondiging op je sociale media.
 

Je ziet, met een beetje creativiteit en inzet kan je volkoren brood de aandacht geven die het verdient en kiezen je klanten vaker voor volkoren dan ooit tevoren!

Ben jij trouwens al bekend met ons assortiment volkoren bloemsoorten? Ontdek ze allemaal en ga ermee aan de slag voor smakelijke volkorencreaties!

E-mail e-mail Permalink permalink
Tweet tweet Share share Share share

Ook interessant

Lente in de lucht en op je bord Bonjour, les baguettes: Frans stokbrood ontbloot ‘Brood, goed verhaal’-campagne smaakt naar meer Van gezondigd naar gezond met Formavit & Linea Dit zijn de versbakken bakkerij- & patisserietrends 2024 8 x Frans brood op de plank Haver, jouw duurzame held Vive la viennoiserie: breng Parijs naar je bakkerij! Tarweoogst 2023: bak-proof! Bijna Broodway … Laat je bakkerij (zonne)stralen!
A company of the
CERES

Ceres gelooft in de toekomst van artisanale bakkers en bloemverwerkende bedrijven die kiezen voor kwaliteit, authenticiteit, gezondheid en duurzaamheid. Daarom willen wij je ondersteunen met aangepaste producten en een omkadering die je helpt om concurrentieel te blijven en de tevredenheid van je klanten te vrijwaren.

Menu
  • Wie zijn we
  • Wat doen we
  • Assortiment
  • Nieuws
  • Boetiek
  • Bestel
Contact
  • Contact
  • Voorwaarden
  • Privacy
  • Cookies
Partners

  • Aspirant baker
  • Ambassadeurs du Pain.be

SCHRIJF JE NU IN OP ONZE NIEUWSBRIEF
CERESPECIAL