• HOME
  • WIE ZIJN WIJ
    • WAAR WE VOOR STAAN
    • HISTORIEK
    • WAT KAN CERES VOOR JOU DOEN
  • WAT DOEN WE
    • PRODUCTIE EN KWALITEIT
      • PRODUCTIEPROCES
      • BIJPRODUCTEN
      • KWALITEIT EN KWALITEITSCONTROLE
      • ONDERZOEK EN ONTWIKKELING
    • ONZE PRODUCTEN
      • ASSORTIMENT
    • WORKSHOPS
    • ONDERSTEUNING VOOR DE INDUSTRIËLE KLANT
      • TECHNISCHE EN COMMERCIËLE ONDERSTEUNING
  • NIEUWS
  • BOETIEK
  • CONTACT
  • HELP
  • BESTEL
  • CERESPECIAL
  • VOORWAARDEN
  • FR
  • Wie zijn we
  • Wat doen we
  • Assortiment
  • Nieuws
  • Boetiek
  • Contact
|
  • NL
  • FR
Bestel Facebook Zoeken
  • www.ceres.be
  • / Nieuws

BLIJF OP DE HOOGTE VAN ONZE LAATSTE NIEUWTJES!

Terug naar nieuws
.

‘Brood, goed verhaal’-campagne smaakt naar meer

Nieuws - Actua - Tips & Tricks

De broodconsumptie in België en Nederland daalde de voorbije jaren enorm. Jammer, want brood is gezond en lekker. Gelukkig viel de ‘Brood, goed verhaal’-campagne - een samenwerking tussen het Nederlands Bakkerij Centrum (NBC) en het Belgische Instituut Brood & Gezondheid (IB&G vzw) - in de smaak! Na 5 jaar broodverhalen, schotelen we je 5 hapklare conclusies voor:

1. Brood is niet dood

De campagne creëerde in het algemeen meer kennis over (volkoren)brood en verbeterde het imago van brood. Vonden consumenten brood enkele jaren terug nog ‘te gewoon’, dan zien ze het nu als een betaalbaar pakketje voedingsstoffen dat ook nog eens lekker is.

2. Volkoren kan bekoren

Volkoren brood biedt kansen om aan te sluiten bij trends als gezond, voedzaam, bron van eiwitten en betaalbaar. De campagne speelde daar succesvol op in met videoverhalen, zoals het Succesverhaal, Sterk verhaal en Rijk verhaal. Ook het Onzinverhaal werd gelanceerd om misverstanden rond brood de wereld uit te helpen.

3. Herhaling is broodnodig

De campagne heeft een groot publiek bereikt, maar de verenigingen roepen op om de broodverhalen te blijven delen. ‘Herhalen is bevestigen’, klinkt het. Uiteindelijk zijn alle bakkers ambassadeur van het verhaal van brood en moeten ze dat brood-verhaal zo veel mogelijk vertellen.

4. Belangrijke b(r)oodschap

We associëren brood met rust, eenvoud en basis. Daarom werd in de campagne ook gekozen voor boodschappen die dat gevoel bevestigen. Je klanten weten dat brood duurzaam is, maar dat speelt geen rol in hun aankoopmotivatie. Bevestigd zien dat brood gezond, voedzaam, betaalbaar en lekker is, dat telt voor hen.

5. Voorproefje van de toekomst

Gezondheid en duurzaamheid spelen nu al een grote rol in ons voedingspatroon. Die rol wordt in de toekomst alleen maar groter. En dus moeten we de gezondheidsvoordelen van (volkoren) brood blijven benadrukken. De EAT-Lancet Commission, een internationale commissie van experts, heeft volkoren granen daarom ook opgenomen in haar 'dieet van de toekomst'.

 

Komt voor de bakker!

Conclusie: de campagne heeft een stevige basis gelegd voor de toekomst van brood, maar er is nog werk aan de winkel. En daar kan jij bij helpen. Hoe? Hierbij enkele tips:

  • Blijf de broodverhalen van de campagne gebruiken in je communicatie.
  • Vertel je eigen verhaal over brood. Wat maakt jouw brood/broden zo speciaal?
  • Zorg ervoor dat je brood goed zichtbaar is in je winkel en bied een ruime keuze aan broodsoorten, waaronder voldoende volkoren brood. Bekijk hier ons assortiment.
  • Schakel Ceres in voor gepersonaliseerd promotiemateriaal met je eigen logo en naam, tekst en adresgegevens om klanten te informeren over jouw aanbod en acties zoals affiches, productfolders, spaar- en visitekaartjes, … Ontdek hier ons aanbod communicatiemateriaal.

Denk eraan: door het verhaal van brood te vertellen, draag jij je steentje bij aan de consumptie van gezond en lekker brood. En da’s broodnodig!
 

Bron: www.bakery.pmg.be

E-mail e-mail Permalink permalink
Tweet tweet Share share Share share

Ook interessant

Lente in de lucht en op je bord Broodtrends 2025: om je tanden in te zetten De nieuwbakken oogst 2024 Welkom, winter! Warme tips voor koude dagen in je bakkerij Bonjour, les baguettes: Frans stokbrood ontbloot Voor elke broodtrend de juiste blend! Van gezondigd naar gezond met Formavit & Linea Dit zijn de versbakken bakkerij- & patisserietrends 2024 8 x Frans brood op de plank Haver, jouw duurzame held
A company of the
CERES

Ceres gelooft in de toekomst van artisanale bakkers en bloemverwerkende bedrijven die kiezen voor kwaliteit, authenticiteit, gezondheid en duurzaamheid. Daarom willen wij je ondersteunen met aangepaste producten en een omkadering die je helpt om concurrentieel te blijven en de tevredenheid van je klanten te vrijwaren.

Menu
  • Wie zijn we
  • Wat doen we
  • Assortiment
  • Nieuws
  • Boetiek
  • Bestel
Contact
  • Contact
  • Voorwaarden
  • Privacy
  • Cookies
Partners

  • Aspirant baker
  • Ambassadeurs du Pain.be

SCHRIJF JE NU IN OP ONZE NIEUWSBRIEF
CERESPECIAL