De cadeautjesmaanden komen er weer aan. Het ideale moment om uit te pakken met verpakkingen. Want naast extra naamsbekendheid en imago, zorgt de juiste verpakking ook voor meer impulsaankopen.
Een verpakking kan dienen om producten vers te houden, te beschermen of op te waarderen. Wie aandacht besteedt aan verpakking, zal meer klanten inpakken … en meer producten verkopen.
Wij doen alvast vier tips cadeau:
Speel in op thema’s
Nadert het einde van het jaar? Bied dan verpakkingen aan die passen in de feestelijke sfeer. Denk maar aan goud en rood, sterren en kerstbomen, warme boodschappen en nieuwjaarswensen.
Maak het persoonlijk
Mensen geven en krijgen graag iets persoonlijks. Dat gaat gemakkelijk via een leuke boodschap, in de vorm van een stickertje bijvoorbeeld – dat plak je snel (en goedkoop) op broodzakken, praline- of taartdoosjes. Je kunt er van alles opzetten: van Happy birthday sweetie pie tot You’re bread-taking en I Love you more than chocolate.
Versterk het artisanale gevoel
Zet je jouw vakmanschap en artisanaal karakter graag in de verf? Dat kan met een verpakking die dezelfde uitstraling heeft. Eén waaraan je tijd en aandacht besteedde – net als aan je producten: vul bijvoorbeeld zelf een juten zakje en knoop er een mooi lintje rond.
Doe iets origineels
Een leuk product in een origineel jasje trekt aan … en gaat sneller over de toonbank. Of zou jij niet vallen voor een kabouterzak met een stokbroodpoepje als puntmuts?
Wil je meer inspiratie? Pinterest bulkt van de ideeën: typ gewoon waarnaar je op zoek bent, zoals ‘packaging bakery’ of iets meer specifiek zoals ‘packaging pie ideas’. Je kunt ook zoeken in het Nederlands of Frans maar dat levert vaak iets minder (kwalitatieve) resultaten op.
Krijg je graag designhulp voor een unieke boodschap of verpakking? Of een goede verpakkingspartner om mee samen te werken? Contacteer dan jouw vertegenwoordiger voor meer uitleg.