• HOME
  • WIE ZIJN WIJ
    • WAAR WE VOOR STAAN
    • HISTORIEK
    • WAT KAN CERES VOOR JOU DOEN
  • WAT DOEN WE
    • PRODUCTIE EN KWALITEIT
      • PRODUCTIEPROCES
      • BIJPRODUCTEN
      • KWALITEIT EN KWALITEITSCONTROLE
      • ONDERZOEK EN ONTWIKKELING
    • ONZE PRODUCTEN
      • ASSORTIMENT
    • WORKSHOPS
    • ONDERSTEUNING VOOR DE INDUSTRIËLE KLANT
      • TECHNISCHE EN COMMERCIËLE ONDERSTEUNING
  • NIEUWS
  • BOETIEK
  • CONTACT
  • HELP
  • BESTEL
  • CERESPECIAL
  • VOORWAARDEN
  • FR
  • Wie zijn we
  • Wat doen we
  • Assortiment
  • Nieuws
  • Boetiek
  • Contact
|
  • NL
  • FR
Bestel Facebook Zoeken
  • www.ceres.be
  • / Nieuws

BLIJF OP DE HOOGTE VAN ONZE LAATSTE NIEUWTJES!

Terug naar nieuws
.

Vier trends voor succes in 2018

Actua - Marketing - Tips & Tricks

Nog geen goede voornemens voor 2018? Kader deze vier trends dan in voor jezelf en jouw medewerkers! Want wie ondernemerstips zaait, zal succes oogsten.

 

1. Druk je eigen stempel

Zorg dat iedereen jouw producten in een oogopslag herkent: door een unieke afwerking, een speciale vorm of een verrassend formaat. Werk je taarten bijvoorbeeld altijd af met eetbare bloemen, maak je carré confituurtjes in een driehoek of bak reuzegrote donuts om te delen. Kortom, spring eruit! Mensen zijn dan ook sneller geneigd om speciale dingen te delen op sociale media.  

 

2. Ontzorg je klanten

Maak het jouw klanten zo gemakkelijk en aangenaam mogelijk. Hoe? Bezorg bestellingen thuis, leg brood aan de kant of verkoop extra’s zoals charcuterie en koffie. In tijden waarin iedereen het druk heeft, appreciëren klanten ook ready-to-eat en take-away food. Daarnaast spelen locatie, parkingplaats en openingsuren een rol: hoe meer en beter je bereikbaar bent, hoe sneller mensen langskomen.

 

3. Bak eerlijk, puur en gezond

Van lokale tot biologische en desemproducten … mensen hebben steeds meer aandacht voor gezonde voeding en een gezonde levensstijl. Hoe authentieker en ambachtelijker iets wordt gemaakt, hoe beter het (in onze perceptie) smaakt. Ook E-nummervrije producten zijn populair, net als producten met minder suiker of zout. Nog een belangrijke tip: houd het niet puur bij bakken, maar informeer je klanten over het verhaal achter je producten – dat verkoopt.

 

4. Combineer creatief

Bakkers worden steeds meer ondernemers. Wie zijn bakkerij slim en creatief runt, die scoort. Dat kan op verschillende vlakken. Denk maar aan een huiselijk eethoekje in de bakkerij of innovatieve producten met originele ingrediënten, een gebruiksvriendelijke webwinkel of een goed uitgebouwde Facebookpagina. Wie verder denkt, geraakt vaak ook verder.

 

 

Bronnen: Brood&Banket (oktober 2017) - Research.rabobank.com - Marktdata.nl

E-mail e-mail Permalink permalink
Tweet tweet Share share Share share

Ook interessant

Lente in de lucht en op je bord Welkom, winter! Warme tips voor koude dagen in je bakkerij Bonjour, les baguettes: Frans stokbrood ontbloot ‘Brood, goed verhaal’-campagne smaakt naar meer Van gezondigd naar gezond met Formavit & Linea Dit zijn de versbakken bakkerij- & patisserietrends 2024 8 x Frans brood op de plank Haver, jouw duurzame held 5x scoren met volkoren Vive la viennoiserie: breng Parijs naar je bakkerij!
A company of the
CERES

Ceres gelooft in de toekomst van artisanale bakkers en bloemverwerkende bedrijven die kiezen voor kwaliteit, authenticiteit, gezondheid en duurzaamheid. Daarom willen wij je ondersteunen met aangepaste producten en een omkadering die je helpt om concurrentieel te blijven en de tevredenheid van je klanten te vrijwaren.

Menu
  • Wie zijn we
  • Wat doen we
  • Assortiment
  • Nieuws
  • Boetiek
  • Bestel
Contact
  • Contact
  • Voorwaarden
  • Privacy
  • Cookies
Partners

  • Aspirant baker
  • Ambassadeurs du Pain.be

SCHRIJF JE NU IN OP ONZE NIEUWSBRIEF
CERESPECIAL