• HOME
  • WIE ZIJN WIJ
    • WAAR WE VOOR STAAN
    • HISTORIEK
    • WAT KAN CERES VOOR JOU DOEN
  • WAT DOEN WE
    • PRODUCTIE EN KWALITEIT
      • PRODUCTIEPROCES
      • BIJPRODUCTEN
      • KWALITEIT EN KWALITEITSCONTROLE
      • ONDERZOEK EN ONTWIKKELING
    • ONZE PRODUCTEN
      • ASSORTIMENT
    • WORKSHOPS
    • ONDERSTEUNING VOOR DE INDUSTRIËLE KLANT
      • TECHNISCHE EN COMMERCIËLE ONDERSTEUNING
  • NIEUWS
  • BOETIEK
  • CONTACT
  • HELP
  • BESTEL
  • CERESPECIAL
  • VOORWAARDEN
  • FR
  • Wie zijn we
  • Wat doen we
  • Assortiment
  • Nieuws
  • Boetiek
  • Contact
|
  • NL
  • FR
Bestel Facebook Zoeken
  • www.ceres.be
  • / Nieuws

BLIJF OP DE HOOGTE VAN ONZE LAATSTE NIEUWTJES!

Terug naar nieuws
.

Consumenten kiezen steeds bewuster

Nieuws - Actua - Tips & Tricks

Welkom in 2019, waar gezond nog altijd hip is. En waar verse, pure ambacht wordt gesmaakt. Net als eerlijke verhalen en transparante communicatie. Consumenten vinden dat ze het recht hebben om te weten wat ze eten. Dus krijgen ze graag wat uitleg over de producten die ze kopen.
 

Minder toevoegingen

Consumenten zijn zich steeds meer bewust van wat ze eten en zien dan ook het liefst zo weinig mogelijk E-nummers, additieven of verbeteraars op de ingrediëntenlijst of het etiket staan. Eten moet verantwoord zijn, ook bij de bakker.

> Gebruik CEREPURE of Bio om zo natuurlijk mogelijk te bakken. 
 

Allergenen vermelden (en vermijden)

Ook over allergenen moet duidelijkheid zijn: op het etiket, of bij de bakker zelf – als bakker ben je verplicht om klanten te informeren over de allergenen in je product. Daarnaast apreciëren klanten dat hun bakker tegemoetkomt aan hun wensen om bepaalde allergenen te vermijden.
 

Lokale producten en korte ketens

Een lokaal verhaal trekt de aandacht. Iedereen draagt graag een steentje bij aan de lokale economie en een duurzame maatschappij. Werk je samen met de beenhouwer om de hoek? Of bak je met meel van graan dat op Belgische bodem groeide? Dan kopen jouw klanten deze producten met een beter gevoel – en je helpt ook het milieu.

> Speel in op de lokale trend met Tricol’OR, ons 100% Belgisch meel.

 

Bronnen: Foodbrigade.nl, Retail.pmg

E-mail e-mail Permalink permalink
Tweet tweet Share share Share share

Ook interessant

Lente in de lucht en op je bord Broodtrends 2025: om je tanden in te zetten De nieuwbakken oogst 2024 Welkom, winter! Warme tips voor koude dagen in je bakkerij Bonjour, les baguettes: Frans stokbrood ontbloot Voor elke broodtrend de juiste blend! ‘Brood, goed verhaal’-campagne smaakt naar meer Van gezondigd naar gezond met Formavit & Linea Dit zijn de versbakken bakkerij- & patisserietrends 2024 8 x Frans brood op de plank
A company of the
CERES

Ceres gelooft in de toekomst van artisanale bakkers en bloemverwerkende bedrijven die kiezen voor kwaliteit, authenticiteit, gezondheid en duurzaamheid. Daarom willen wij je ondersteunen met aangepaste producten en een omkadering die je helpt om concurrentieel te blijven en de tevredenheid van je klanten te vrijwaren.

Menu
  • Wie zijn we
  • Wat doen we
  • Assortiment
  • Nieuws
  • Boetiek
  • Bestel
Contact
  • Contact
  • Voorwaarden
  • Privacy
  • Cookies
Partners

  • Aspirant baker
  • Ambassadeurs du Pain.be

SCHRIJF JE NU IN OP ONZE NIEUWSBRIEF
CERESPECIAL