Welkom in 2019, waar gezond nog altijd hip is. En waar verse, pure ambacht wordt gesmaakt. Net als eerlijke verhalen en transparante communicatie. Consumenten vinden dat ze het recht hebben om te weten wat ze eten. Dus krijgen ze graag wat uitleg over de producten die ze kopen.
Consumenten zijn zich steeds meer bewust van wat ze eten en zien dan ook het liefst zo weinig mogelijk E-nummers, additieven of verbeteraars op de ingrediëntenlijst of het etiket staan. Eten moet verantwoord zijn, ook bij de bakker.
> Gebruik CEREPURE of Bio om zo natuurlijk mogelijk te bakken.
Ook over allergenen moet duidelijkheid zijn: op het etiket, of bij de bakker zelf – als bakker ben je verplicht om klanten te informeren over de allergenen in je product. Daarnaast apreciëren klanten dat hun bakker tegemoetkomt aan hun wensen om bepaalde allergenen te vermijden.
Een lokaal verhaal trekt de aandacht. Iedereen draagt graag een steentje bij aan de lokale economie en een duurzame maatschappij. Werk je samen met de beenhouwer om de hoek? Of bak je met meel van graan dat op Belgische bodem groeide? Dan kopen jouw klanten deze producten met een beter gevoel – en je helpt ook het milieu.
> Speel in op de lokale trend met Tricol’OR, ons 100% Belgisch meel.
Bronnen: Foodbrigade.nl, Retail.pmg