• HOME
  • WIE ZIJN WIJ
    • WAAR WE VOOR STAAN
    • HISTORIEK
    • WAT KAN CERES VOOR JOU DOEN
  • WAT DOEN WE
    • PRODUCTIE EN KWALITEIT
      • PRODUCTIEPROCES
      • BIJPRODUCTEN
      • KWALITEIT EN KWALITEITSCONTROLE
      • ONDERZOEK EN ONTWIKKELING
    • ONZE PRODUCTEN
      • ASSORTIMENT
    • WORKSHOPS
    • ONDERSTEUNING VOOR DE INDUSTRIËLE KLANT
      • TECHNISCHE EN COMMERCIËLE ONDERSTEUNING
  • NIEUWS
  • BOETIEK
  • CONTACT
  • HELP
  • BESTEL
  • CERESPECIAL
  • VOORWAARDEN
  • FR
  • Wie zijn we
  • Wat doen we
  • Assortiment
  • Nieuws
  • Boetiek
  • Contact
|
  • NL
  • FR
Bestel Facebook Zoeken
  • www.ceres.be
  • / Nieuws

BLIJF OP DE HOOGTE VAN ONZE LAATSTE NIEUWTJES!

Terug naar nieuws
.

Op zomerverlof? Informeer je klanten

Actua - Tips & Tricks

Plande je jouw zomerverlof al? Dat heb je meer dan verdiend! Zorg wel dat je je klanten duidelijk informeert: op tijd (toch liefst een week op voorhand), concreet (van dan tot dan), zichtbaar (in de winkel, op de website en sociale media) en behulpzaam (verwijs eventueel naar collega’s die open zijn). Je klanten zullen je dankbaar zijn, en graag terugkomen eens je deuren terug openzwaaien.

 

In de winkel

De mogelijkheden om je klanten te informeren zijn eindeloos:

  • van goedkoop – zoals een handgeschreven boodschap aan de muur of op je toonbank
  • en neutraal – ‘wij zijn met verlof van xx/xx t.e.m. xx/xx’
  • tot duurder – zoals een letterbord, lightbox of stoepbord (te koop op de Ceres-Boetiek)
  • en gewaagder – ‘wij bakken in de zon van xx/xx t.e.m. xx/xx’

Alles kan, zo lang het maar duidelijk is. Want niemand staat graag voor een gesloten deur – en al zeker niet bij zijn favoriete bakker.

 

Op je website en/of webshop

Heb je een website en/of webshop? Zet duidelijk op de homepagina wanneer je de deuren sluit. Probeer dit ook up-to-date te houden en haal de boodschap eraf eens je terug aan het werk gaat. Je zorgt er bij je webshop ook best voor dat klanten geen bestellingen kunnen ingeven zolang je op vakantie bent.

 

Op je sociale media

Deel een post op Facebook, Instagram of andere sociale media waarop je actief bent. Laat je boodschap opvallen, zodat je klanten ze zeker zien voorbijkomen. Bij Facebook kan je bijvoorbeeld kiezen voor een kleurrijk achtergrondbeeld en grote letters: dit kan door op het ‘Aa’-icoontje te klikken links onder het typveld. Er verschijnt een reeks van mogelijke beelden: als je erop klikt, krijg je het gekozen beeld als achtergrond. Schrijf dan je bericht, voeg eventueel emoticons toe en klik op de blauwe knop onderaan waarop ‘Nu delen’ of ‘Maken’ staat.

Via Facebook kan je deze ‘verlofpost’ ook vastzetten bovenaan je pagina, zodat bezoekers dit bericht als eerste zien. Doe daarvoor het volgende: publiceer je bericht, druk daarna op de ‘…’ boven het gepubliceerde bericht en kies voor ‘vastzetten aan bovenkant van je pagina’ – vergeet dit niet uit te zetten eens de bakkerij opnieuw opengaat: daarvoor klik je op de ‘…’ en daarna op ‘Losmaken van bovenkant pagina’.

 

Via mail

Mail je geregeld met klanten? Stuur hen op voorhand een bericht met de details van jullie verlof – hou je hierbij wel aan de privacyregels van de GDPR-wet. En stel ook een out of office-bericht in. Mag het wat gewaagder? Laat je inspireren door een van deze voorbeelden (als je denkt dat je klanten dit kunnen appreciëren):

  • Mijn warme bakkershanden bevinden zich momenteel niet in de bakkerij, maar starten met nieuwe energie op xx/xx. Vanaf dan kan je weer komen smullen.
  • We kunnen jouw e-mail niet beantwoorden omdat we momenteel genieten van andere warme oorden dan de bakkersoven. Gewoon even heerlijk bakken in de zon tot xx/xx. Geniet ook van jouw dag!
  • Ik sta momenteel niet in de winkel of het atelier, maar maak mijn grote comeback op xx/xx. Ik zal beter zijn dan ooit tevoren! Tot dan.

 

Bron: Vacature.com

 

 

Lees ook deze zomertips:

  • Zet je bakkerij op TripAdvisor en trek meer (zomer)bezoek
  • Verkoop ambachtelijk ijs en haal mooie marges
  • Voor jouw eigen verlof: deze 7 Europese bakkerijen moet je zien én proeven
E-mail e-mail Permalink permalink
Tweet tweet Share share Share share

Ook interessant

Lente in de lucht en op je bord Welkom, winter! Warme tips voor koude dagen in je bakkerij Bonjour, les baguettes: Frans stokbrood ontbloot ‘Brood, goed verhaal’-campagne smaakt naar meer Van gezondigd naar gezond met Formavit & Linea Dit zijn de versbakken bakkerij- & patisserietrends 2024 8 x Frans brood op de plank Haver, jouw duurzame held 5x scoren met volkoren Vive la viennoiserie: breng Parijs naar je bakkerij!
A company of the
CERES

Ceres gelooft in de toekomst van artisanale bakkers en bloemverwerkende bedrijven die kiezen voor kwaliteit, authenticiteit, gezondheid en duurzaamheid. Daarom willen wij je ondersteunen met aangepaste producten en een omkadering die je helpt om concurrentieel te blijven en de tevredenheid van je klanten te vrijwaren.

Menu
  • Wie zijn we
  • Wat doen we
  • Assortiment
  • Nieuws
  • Boetiek
  • Bestel
Contact
  • Contact
  • Voorwaarden
  • Privacy
  • Cookies
Partners

  • Aspirant baker
  • Ambassadeurs du Pain.be

SCHRIJF JE NU IN OP ONZE NIEUWSBRIEF
CERESPECIAL