• HOME
  • WIE ZIJN WIJ
    • WAAR WE VOOR STAAN
    • HISTORIEK
    • WAT KAN CERES VOOR JOU DOEN
  • WAT DOEN WE
    • PRODUCTIE EN KWALITEIT
      • PRODUCTIEPROCES
      • BIJPRODUCTEN
      • KWALITEIT EN KWALITEITSCONTROLE
      • ONDERZOEK EN ONTWIKKELING
    • ONZE PRODUCTEN
      • ASSORTIMENT
    • WORKSHOPS
    • ONDERSTEUNING VOOR DE INDUSTRIËLE KLANT
      • TECHNISCHE EN COMMERCIËLE ONDERSTEUNING
  • NIEUWS
  • BOETIEK
  • CONTACT
  • HELP
  • BESTEL
  • CERESPECIAL
  • VOORWAARDEN
  • FR
  • Wie zijn we
  • Wat doen we
  • Assortiment
  • Nieuws
  • Boetiek
  • Contact
|
  • NL
  • FR
Bestel Facebook Zoeken
  • www.ceres.be
  • / Nieuws

BLIJF OP DE HOOGTE VAN ONZE LAATSTE NIEUWTJES!

Terug naar nieuws
.

Zo krijg je nu al bestellingen voor de feestdagen

Nieuws - Actua - Inspiratie - Marketing

Een voorbereid man of vrouw is er twee waard! Hoe spoor je klanten aan nu bestellingen te plaatsen voor de eindejaarsperiode, zodat jij goed kan plannen en extra veel verkoopt?

 

1.   Bak en fotografeer

Welk lekkers wil je verkopen met kerst en nieuw? Bak je assortiment en fotografeer elk artikel afzonderlijk, tegen dezelfde - mooie maar eenvoudige - achtergrond. Dat kan zelfs met je smartphone.

Bekijk je foto’s op de computer en maak een catalogus die meteen ook een bestellijst is. De foto, naam van het product en prijs in een tekstdocument kunnen volstaan, met achteraan een kant-en-klare bestellijst. Wie handig is met de computer, maakt er een smakelijk kunstwerkje van!

Druk de catalogus af, leg hem in je winkel en spreek klanten erover aan. Heb je e-mailadressen van cliënteel? Stuur het document dan ook elektronisch.

 

2.   Ga online

Sociale media kunnen je uitstalraam zijn, - je extra, super-aantrekkelijke uitstalraam - naast je feestelijk uitgedoste winkel natuurlijk.

Je producten online uitstallen, hoeft echt niet ingewikkeld te zijn. Heeft je bakkerij al een Facebook-pagina of Instagram-account? Goed! Zit je nog niet op sociale media?

  • Leer hier hoe je een Facebook-pagina aanmaakt voor je zaak, in tien korte stappen.
  • Dit lijstje helpt je op weg met Instagram.

 

Nu je een profiel hebt, ben je nog maar een paar stappen verwijderd van nieuwe klanten en bestellingen krijgen via sociale media:

  • De mooie foto’s die je al nam voor je kerstcatalogus zijn tweemaal nuttig. Je kan ze ook gebruiken op sociale media!
  • Deel de foto op je profiel. Niet zeker hoe dat moet? Facebook legt het je hier uit en voor Instagram volg je dit artikel (stap 5 en 6).
  • Schrijf een tekstje bij de foto om klanten aan te trekken:

* Stel je product voor op een leuke manier.

* Toon de waarde voor klanten. Waarom moeten ze bij jou bestellen?

* Vermeld praktische informatie over hoe ze kunnen bestellen.

Dat wordt bijvoorbeeld:

“Wie maakt de lekkerste kerststronken? Jouw warme bakker natuurlijk!

Kom deze week langs in de bakkerij [adres invoegen] en proef gratis. Als je meteen bestelt, krijg je 10% korting op kerstgebak.

Bestellen kan ook via [telefoonnummer invoegen] of [e-mailadres invoegen].”

  • Publiceer de foto en het tekstje en verwacht je eerste ‘likes’.

 

Nog niet zeker dat het zal lukken? Met deze tips krijg je fans op sociale media:

  • Vertel al je klanten, vrienden, familie waar ze je zaak op social media kunnen vinden. Spreek erover in de winkel, hang een poster, stuur een e-mail naar je vaste klanten…
  • Gebruik hashtags, zeker op Instagram. Hashtags (#) zorgen ervoor dat anderen jouw berichten vinden op sociale media. Hier is een lijstje om mee te starten: #bakery #bakerylove #bakerylove #gebak #bakken #food #lekker #christmas #kerstmis. Zoek zelf verder naar populaire termen en gebruik ook je locatie (vb. #antwerpen #antwerpenfood).
  • Deel regelmatig foto’s en berichten, bij voorkeur elke dag.

 

3.   Verwen vroege klanten met proevertjes en korting

Je bakte al je kerstcreaties om foto’s te nemen. Verspil het gebak niet, maar verwen klanten die nu in de winkel langskomen!

Wie proeft en binnen dezelfde week zijn kerstbestelling plaatst, krijgt een korting.

Die actie kan je ook promoten op sociale media (zie hierboven).

 

Met promotie van je kerstaanbod in de winkel en online, zijn jij en je klanten helemaal klaar voor de feestdagen. Succes - en geniet ervan!

 

Bronnen: themarketingfactory.nl, libelle.be

E-mail e-mail Permalink permalink
Tweet tweet Share share Share share

Ook interessant

Lente in de lucht en op je bord Match me-quiz: met welke bloem bak jíj op je best? Broodtrends 2025: om je tanden in te zetten Party-broodjes aan de feestdis met Kerstmis De nieuwbakken oogst 2024 Troostbrood: comfortfood voor gure herfstdagen Hartige Halloween-hapjes met Sanis Geen BBQ zonder heerlijk wit stokbrood! Zonne-energie opladen met pitten & zaden Feiten en fabels over granen
A company of the
CERES

Ceres gelooft in de toekomst van artisanale bakkers en bloemverwerkende bedrijven die kiezen voor kwaliteit, authenticiteit, gezondheid en duurzaamheid. Daarom willen wij je ondersteunen met aangepaste producten en een omkadering die je helpt om concurrentieel te blijven en de tevredenheid van je klanten te vrijwaren.

Menu
  • Wie zijn we
  • Wat doen we
  • Assortiment
  • Nieuws
  • Boetiek
  • Bestel
Contact
  • Contact
  • Voorwaarden
  • Privacy
  • Cookies
Partners

  • Aspirant baker
  • Ambassadeurs du Pain.be

SCHRIJF JE NU IN OP ONZE NIEUWSBRIEF
CERESPECIAL