• HOME
  • WIE ZIJN WIJ
    • WAAR WE VOOR STAAN
    • HISTORIEK
    • WAT KAN CERES VOOR JOU DOEN
  • WAT DOEN WE
    • PRODUCTIE EN KWALITEIT
      • PRODUCTIEPROCES
      • BIJPRODUCTEN
      • KWALITEIT EN KWALITEITSCONTROLE
      • ONDERZOEK EN ONTWIKKELING
    • ONZE PRODUCTEN
      • ASSORTIMENT
    • WORKSHOPS
    • ONDERSTEUNING VOOR DE INDUSTRIËLE KLANT
      • TECHNISCHE EN COMMERCIËLE ONDERSTEUNING
  • NIEUWS
  • BOETIEK
  • CONTACT
  • HELP
  • BESTEL
  • CERESPECIAL
  • VOORWAARDEN
  • FR
  • Wie zijn we
  • Wat doen we
  • Assortiment
  • Nieuws
  • Boetiek
  • Contact
|
  • NL
  • FR
Bestel Facebook Zoeken
  • www.ceres.be
  • / Nieuws

BLIJF OP DE HOOGTE VAN ONZE LAATSTE NIEUWTJES!

Terug naar nieuws
.

De voedingstrends voor 2020 en hoe jij erop kan inspelen

Nieuws - Professionals - Actua - Inspiratie - Marketing

Ben jij klaar voor het nieuwe jaar? Het internationaal toonaangevend marktonderzoekbureau Innova Market Insights (Arnhem, Nederland) publiceerde Top Trends voor de voedings- en drankindustrie. Zo verleid jij de klant anno 2020:

 

1. Vertel je verhaal

Het is een algemene trend en werkt ook in de voedingsindustrie: klanten willen steeds meer weten over een product voor ze het kopen. Door het verhaal achter je zaak en je aanbod te vertellen, kan je nieuw cliënteel aantrekken en bestaande klanten aan je binden. Ze zullen het zelfs verder vertellen en je levend uithangbord worden.

Waarom startte jij een bakkerszaak? Vanwaar je passie voor brood? Waar komen je ingrediënten vandaan? Hoe duurzaam zijn ze? Beantwoord die vragen op broodzakken, met kaartjes in je zaak, op sociale media… om zo klanten aan te zetten jouw zaak te ontdekken of nieuwe producten te kopen.

 

2. Zet plantaardige producten in de kijker

Er voltrekt zich een ‘plantaardige revolutie’ in de wereld van voeding en dranken. Consumenten denken steeds vaker aan gezondheid, duurzaamheid en ethiek wanneer ze beslissen wat te kopen, eten en drinken. In steden als Londen en New York nemen veganistische initiatieven de voedingsmarkt over, acties als Donderdag Veggiedag en Meat-free Mondays sporen in verschillende landen aan minder vlees te eten en brouwers promoten bier dat vrij is van dierlijke hulpstoffen.

Als bakker heb je ruim de kans deel te nemen aan de plantaardige trend! Zet je fantastische graanproducten in de kijker (Ceres helpt graag met informatie over onze meelsoorten), bedenk en promoot volledig plantaardige recepten, of werk samen met een lokale fruitteler. Zo word jij een referentie voor de klant die zoekt naar plantaardig.

 

3. Werk duurzaam

85% van de consumenten verwacht vandaag dat bedrijven in de voedings- en drankenindustrie investeren in duurzaamheid, dat blijkt uit de studie van Innova Market Insights (VK en VS). Vorig jaar was dat nog 64%.

Hoe zet je als bakker in op duurzaamheid?

  • Werk met duurzame producten en vertel het verhaal erachter (zie hierboven).
  • Verspil zo weinig mogelijk en schenk wat toch over is aan initiatieven zoals De Voedselbanken.
  • Overloop je hele proces - van aankoop, tot productie, winkel, levering… - op zoek naar duurzame verbeteringen. Maak klanten ook bewust van wat je onderneemt en waarom. Kan je bijvoorbeeld plastic zakjes schrappen en een papieren of stoffen alternatief aanbieden met een tekening over ecologie? Zo’n zak promoot tegelijk de naam van je zaak!

Duurzaam werken is vaak ook positief voor je inkomsten, omdat je bijvoorbeeld minder verspilt of minder brandstof verbruikt voor leveringen. Het levert voordelen op voor jou, je klanten en de planeet.

 

4. Draag bij aan een gezonde levensstijl

Bied gezonde en kant-en-klare producten aan die passen in de levensstijl van de hedendaagse consument. Veel jonge gezinnen en werknemers in de buurt van je bakkerij hebben het druk en willen voedzaam en gebalanceerd eten zonder alles zelf klaar te maken.

Kan jij gezonde, smakelijke producten kant-en-klaar aanbieden? Ontwikkel zo je zaak tot dé winkel voor de bewuste consument in de buurt.

 

5. Wees creatief met textuur

De ‘avontuurlijke consument’ is een trend en dat is jouw kans om creatief te zijn. Klanten zoeken volgens Innova steeds vaker naar interessante zintuiglijke ervaringen en weten dat textuur daarin een rol speelt.

Hoe ga jij avontuurlijk aan de slag met textuur van bakkerijproducten?

 

Lees verder:

  • Over sociale media: Zo krijg je nu al bestellingen voor de feestdagen
  • Over een gezonde levensstijl: Hoge Gezondheidsraad pleit voor meer volkoren
  • Over duurzaamheid: Ook Ceres onderneemt duurzame initiatieven

 

Bronnen: innovamarketinsights.com, foodbusinessnews.net

 

E-mail e-mail Permalink permalink
Tweet tweet Share share Share share

Ook interessant

Lente in de lucht en op je bord Match me-quiz: met welke bloem bak jíj op je best? Broodtrends 2025: om je tanden in te zetten Party-broodjes aan de feestdis met Kerstmis De nieuwbakken oogst 2024 Welkom, winter! Warme tips voor koude dagen in je bakkerij Troostbrood: comfortfood voor gure herfstdagen Hartige Halloween-hapjes met Sanis Van graan tot glorie met Ceres-bloem Geen BBQ zonder heerlijk wit stokbrood!
A company of the
CERES

Ceres gelooft in de toekomst van artisanale bakkers en bloemverwerkende bedrijven die kiezen voor kwaliteit, authenticiteit, gezondheid en duurzaamheid. Daarom willen wij je ondersteunen met aangepaste producten en een omkadering die je helpt om concurrentieel te blijven en de tevredenheid van je klanten te vrijwaren.

Menu
  • Wie zijn we
  • Wat doen we
  • Assortiment
  • Nieuws
  • Boetiek
  • Bestel
Contact
  • Contact
  • Voorwaarden
  • Privacy
  • Cookies
Partners

  • Aspirant baker
  • Ambassadeurs du Pain.be

SCHRIJF JE NU IN OP ONZE NIEUWSBRIEF
CERESPECIAL