Lokale producten, puur, zonder additieven, glutenvrij en vol smaak, dat zijn allemaal voedingstrends waar je klant vandaag naar vraagt. Leer hoe jij meer verkoopt door in te spelen op deze tendensen.
De hedendaagse consument koopt steeds bewuster: kleding zoeken we online voor we een aankoop doen; voor technologie willen we alle merken, voor- en nadelen kennen om zo goed mogelijk te kiezen; en ook wat we eten, wordt een weloverwogen keuze.
Klanten willen steeds vaker gezonde bakkerijproducten, met ingrediënten waarvan ze de herkomst kennen en soms aangepast aan allergieën. Een brood dat gewoon lekker is en goed vult, volstaat niet meer.
Om jou te helpen beter in te spelen op deze trends en zo meer te verkopen in je bakkerij, organiseert Ceres ‘Heerlijk Creatief’. Dat zijn productsessies waar jij leert over de voeding waar je klant anno 2020 naar vraagt. Verwacht heerlijke presentaties en degustaties, een inleiding tot praktische opleidingen en aansluitend een topdiner met ‘special act’ dessert van Joost Arijs, de beste patissier van België.
Schrijf je nu in voor ‘Heerlijk Creatief’. Hier alvast een tipje van de sluier over de vier voedingstrends:
Je klanten kiezen alsmaar vaker voor producten uit de buurt. Zo willen ze de lokale economie ondersteunen, minder voedselkilometers en dus minder uitstoot veroorzaken en zeker zijn van de versheid.
Ceres ontwikkelde Tricol’OR, meel van 100% Belgische tarwe, waarmee je klanten precies geeft wat ze willen: kraakvers brood met lokale, traceerbare ingrediënten en zonder toevoegingen. Leer Tricol’OR brood, koffiekoeken, bagnats en meer bakken tijdens ‘Heerlijk Creatief’!
Hoe natuurlijker je producten maakt, hoe meer ze worden gesmaakt. Authentiek vakmanschap ligt hoog in het schap bij de bewuste consument. Vandaag scoor je met puur, bewust en ambachtelijk – en zonder additieven, verbeteraars en E-nummers.
Ben je op zoek naar zo’n pure ingrediënten? Het CEREPURE-label garandeert bloem die 100% vrij is van synthetische additieven – en dus helemaal natuurlijk.
Tijdens de productsessie leer je daarnaast over het Ceres Bio-gamma, ook volledig vrij van E-nummers.
Gluten zijn een soort eiwitten en van nature aanwezig in granen zoals tarwe, rogge, spelt, gerst en gort. Ze zorgen ervoor dat je bakkersproducten rijzen en niet inzakken in de oven. Het zijn de gluten die je deeg zo’n stevige, elastische structuur geven.
5 à 10% van de bevolking is naar schatting allergisch aan gluten en nog andere mensen mijden ze omdat een glutenvrij dieet gezonder zou zijn.
Ontdek de vernieuwde glutenvrije bakmix van Ceres, één universele mix om een hele resem lekkernijen zonder gluten te bakken. Tijdens ‘Heerlijk Creatief’ leer je er alles over!
Qua smaak zoekt de klant van vandaag vaak net dat tikkeltje meer. Voeding met een interessante textuur, ietwat onverwachte ingrediënten of superieure versheid die je smaakt, doet het vaak goed.
Als bakker kan je hierop inspelen door te variëren op klassiekers als wit- of volkorenbrood. De productsessies leren je bakken met Belgrana, pittig meel met drie soorten graansoorten en extra smaak en voedingswaarden dankzij lijnzaad, sesamzaad, maanzaad en zonnebloempitten.
Neem deel aan ‘Heerlijk Creatief’, Ceres evenementen waar jij leert over de voedingstrends waar je klant naar vraagt. Inschrijven kan hier.
Bronnen: Ceres, VRT