• HOME
  • WIE ZIJN WIJ
    • WAAR WE VOOR STAAN
    • HISTORIEK
    • WAT KAN CERES VOOR JOU DOEN
  • WAT DOEN WE
    • PRODUCTIE EN KWALITEIT
      • PRODUCTIEPROCES
      • BIJPRODUCTEN
      • KWALITEIT EN KWALITEITSCONTROLE
      • ONDERZOEK EN ONTWIKKELING
    • ONZE PRODUCTEN
      • ASSORTIMENT
    • WORKSHOPS
    • ONDERSTEUNING VOOR DE INDUSTRIËLE KLANT
      • TECHNISCHE EN COMMERCIËLE ONDERSTEUNING
  • NIEUWS
  • BOETIEK
  • CONTACT
  • HELP
  • BESTEL
  • CERESPECIAL
  • VOORWAARDEN
  • FR
  • Wie zijn we
  • Wat doen we
  • Assortiment
  • Nieuws
  • Boetiek
  • Contact
|
  • NL
  • FR
Bestel Facebook Zoeken
  • www.ceres.be
  • / Nieuws

BLIJF OP DE HOOGTE VAN ONZE LAATSTE NIEUWTJES!

Terug naar nieuws
.

Versheid is zilver, smaak is goud

Nieuws - Professionals - Actua - Inspiratie

Smaak is het allerbelangrijkst bij het kopen van brood, patisserie en chocolade. Dat blijkt uit de grootste consumentenstudie ter wereld voor die sectoren. Op de tweede plaats komt versheid; op de derde prijs.

‘Taste Tomorrow’ is de grootste studie ter wereld bij consumenten van brood, patisserie en chocolade. Ze verzamelde gegevens van 17.000 mensen verspreid over 40 landen. Eén van de meest opmerkelijke resultaten? Smaak haalt versheid in als de meest doorslaggevende factor bij het kopen van bakkerijproducten.

In 2015 bepaalde versheid nog het sterkst het kopen van brood, gebak en chocolade. In 2019 is dat smaak, wereldwijd voor patisserie en vaak ook voor brood. Maar let op: Europeanen zetten versheid nog altijd op de eerste plaats. Als je het goed wil doen als bakker in België, zorg dan dat je brood kraakvers én onweerstaanbaar lekker is!

 

Ceres

 

Meer dan smaak

Voor de consument van vandaag is smaak meer dan wat je proeft. Textuur speelt een steeds belangrijkere rol! Voeding die heerlijk, prikkelend of bijzonder aanvoelt in de mond, doet het steeds beter. Dat bleek ook al uit toonaangevend onderzoek van Innova Market Insights. De hedendaagse consument betaalt graag voor een uitzonderlijke ervaring. Bij voeding bepaalt textuur mee die beleving.

 
Prijs is brons

Een derde element staat bijna overal ter wereld centraal bij het kopen van brood, patisserie en chocolade: de prijs. Maar verder spelen ook minder traditionele elementen een rol.

Zo hechten klanten belang aan het ambacht van de producent: ze zijn bereid meer te betalen voor voeding met een menselijke touch, klaargemaakt door een vakman met bijzondere expertise. Ook gepersonaliseerd brood, gebak en chocolade trekken de aandacht van de consument; of gewoon het gemak van aankoop.

In totaal ontdekte ‘Taste Tomorrow’ negen tendensen. Bekijk ze hier en gebruik ze in je bakkerij.

 

Lees meer:

  • ‘4 voedingstrends om de klant van vandaag te behagen’
  • ‘Hoe lok je ‘millennials’ naar je zaak?’
  • ‘De voedingstrends voor 2020 en hoe jij erop kan inspelen’

 

Bronnen: tastetomorrow.com

E-mail e-mail Permalink permalink
Tweet tweet Share share Share share

Ook interessant

Lente in de lucht en op je bord Match me-quiz: met welke bloem bak jíj op je best? Broodtrends 2025: om je tanden in te zetten Party-broodjes aan de feestdis met Kerstmis De nieuwbakken oogst 2024 Welkom, winter! Warme tips voor koude dagen in je bakkerij Troostbrood: comfortfood voor gure herfstdagen Hartige Halloween-hapjes met Sanis Van graan tot glorie met Ceres-bloem Geen BBQ zonder heerlijk wit stokbrood!
A company of the
CERES

Ceres gelooft in de toekomst van artisanale bakkers en bloemverwerkende bedrijven die kiezen voor kwaliteit, authenticiteit, gezondheid en duurzaamheid. Daarom willen wij je ondersteunen met aangepaste producten en een omkadering die je helpt om concurrentieel te blijven en de tevredenheid van je klanten te vrijwaren.

Menu
  • Wie zijn we
  • Wat doen we
  • Assortiment
  • Nieuws
  • Boetiek
  • Bestel
Contact
  • Contact
  • Voorwaarden
  • Privacy
  • Cookies
Partners

  • Aspirant baker
  • Ambassadeurs du Pain.be

SCHRIJF JE NU IN OP ONZE NIEUWSBRIEF
CERESPECIAL