• HOME
  • WIE ZIJN WIJ
    • WAAR WE VOOR STAAN
    • HISTORIEK
    • WAT KAN CERES VOOR JOU DOEN
  • WAT DOEN WE
    • PRODUCTIE EN KWALITEIT
      • PRODUCTIEPROCES
      • BIJPRODUCTEN
      • KWALITEIT EN KWALITEITSCONTROLE
      • ONDERZOEK EN ONTWIKKELING
    • ONZE PRODUCTEN
      • ASSORTIMENT
    • WORKSHOPS
    • ONDERSTEUNING VOOR DE INDUSTRIËLE KLANT
      • TECHNISCHE EN COMMERCIËLE ONDERSTEUNING
  • NIEUWS
  • BOETIEK
  • CONTACT
  • HELP
  • BESTEL
  • CERESPECIAL
  • VOORWAARDEN
  • FR
  • Wie zijn we
  • Wat doen we
  • Assortiment
  • Nieuws
  • Boetiek
  • Contact
|
  • NL
  • FR
Bestel Facebook Zoeken
  • www.ceres.be
  • / Nieuws

BLIJF OP DE HOOGTE VAN ONZE LAATSTE NIEUWTJES!

Terug naar nieuws
.

Vers brood, heet uit de oven

Nieuws - Actua - Tips & Tricks

Verse producten zijn hotter dan ooit. We zien verse voeding onlosmakelijk verbonden met onze gezondheid en een hogere levenskwaliteit. In een snel veranderende maatschappij, staan mensen meer en meer stil bij een beter voedingspatroon.

 

Vers van hier

Kant-en-klare producten waren lange tijd hip. “We hebben al zo weinig tijd, waarom zouden we dan ook nog eens op onze voeding moeten letten?”

Tegenwoordig zien we een steeds groeiende bewustwording en groeit de drang naar kennis. Daarbij werd ‘versheid’ een belangrijke factor bij het kopen van voedingsmiddelen. Het wordt gezien als eerlijk, natuurlijk én lekker.

En ook lokaal kopen zit weer helemaal in de lift. Voedselveiligheid primeert. Maar het is vooral juist advies en passie dat klanten zoeken. Ideaal moment voor de ambachtelijke bakker om in de spotlights te treden.

 

Broodnodig

Elke nadeel heeft zijn voordeel. Tijdens de lockdown zagen we dat basisproducten plots weer veel meer aandacht kregen dan voorheen. Weet je nog? Pasta, granen, wc-papier? En brood natuurlijk.

Nu dat de aandacht weer verschoven is naar gezondheid, veiligheid en zekerheid, krijgt brood opnieuw zijn vaste plaats in de voedselpiramide: aan de basis.

 

Brood in de toekomst

Ook in de toekomst zal de aandacht voor vers groeien en aan aandeel winnen. Consumenten zullen ook bereid zijn hier meer voor te betalen. Ze verwachten hogere kwaliteit, maar willen daar zelf zo weinig mogelijk tijd en energie insteken. Daarom verwachten experts volgende trends:

  • Meer leveringen aan huis
  • Gezonde kant-en-klare maaltijden
  • Nieuwe en hippe concepten, actief op social media
  • Verkoop rechtstreeks bij de boer
  • Online bestellen

 

Groeien als versspecialist?

Lees dan zeker onderstaande tips:

1. Weet wie je klant is, wat zijn verwachtingen zijn en hoe jij daar kan op inspelen.

2. Klanten verwachten jouw advies, over voedselveiligheid en –zekerheid. Neem je tijd hen hierover te informeren.

3. Zorg dat je anders bent dan de anderen. Zoek naar iets wat jou extra bijzonder maakt, en speel dit uit! Deel je ideeën met vrienden, familie of zelfs externe partijen.

 

Graag nog meer weten? Ontdek hier alle nieuwe voedingstrends.

 

Bron: Regionieuws

 

E-mail e-mail Permalink permalink
Tweet tweet Share share Share share

Ook interessant

Lente in de lucht en op je bord Broodtrends 2025: om je tanden in te zetten De nieuwbakken oogst 2024 Welkom, winter! Warme tips voor koude dagen in je bakkerij Bonjour, les baguettes: Frans stokbrood ontbloot Voor elke broodtrend de juiste blend! ‘Brood, goed verhaal’-campagne smaakt naar meer Van gezondigd naar gezond met Formavit & Linea Dit zijn de versbakken bakkerij- & patisserietrends 2024 8 x Frans brood op de plank
A company of the
CERES

Ceres gelooft in de toekomst van artisanale bakkers en bloemverwerkende bedrijven die kiezen voor kwaliteit, authenticiteit, gezondheid en duurzaamheid. Daarom willen wij je ondersteunen met aangepaste producten en een omkadering die je helpt om concurrentieel te blijven en de tevredenheid van je klanten te vrijwaren.

Menu
  • Wie zijn we
  • Wat doen we
  • Assortiment
  • Nieuws
  • Boetiek
  • Bestel
Contact
  • Contact
  • Voorwaarden
  • Privacy
  • Cookies
Partners

  • Aspirant baker
  • Ambassadeurs du Pain.be

SCHRIJF JE NU IN OP ONZE NIEUWSBRIEF
CERESPECIAL