• HOME
  • WIE ZIJN WIJ
    • WAAR WE VOOR STAAN
    • HISTORIEK
    • WAT KAN CERES VOOR JOU DOEN
  • WAT DOEN WE
    • PRODUCTIE EN KWALITEIT
      • PRODUCTIEPROCES
      • BIJPRODUCTEN
      • KWALITEIT EN KWALITEITSCONTROLE
      • ONDERZOEK EN ONTWIKKELING
    • ONZE PRODUCTEN
      • ASSORTIMENT
    • WORKSHOPS
    • ONDERSTEUNING VOOR DE INDUSTRIËLE KLANT
      • TECHNISCHE EN COMMERCIËLE ONDERSTEUNING
  • NIEUWS
  • BOETIEK
  • CONTACT
  • HELP
  • BESTEL
  • CERESPECIAL
  • VOORWAARDEN
  • FR
  • Wie zijn we
  • Wat doen we
  • Assortiment
  • Nieuws
  • Boetiek
  • Contact
|
  • NL
  • FR
Bestel Facebook Zoeken
  • www.ceres.be
  • / Nieuws

BLIJF OP DE HOOGTE VAN ONZE LAATSTE NIEUWTJES!

Terug naar nieuws
.

Tricol’OR, trotse drager van het Prix Juste label

Nieuws - Professionals - Ceres - Actua

Gezond eten en producten van bij ons, het houdt klanten steeds vaker bezig. Bij Ceres vinden we duurzaamheid en de traceerbaarheid van producten al jaren belangrijk. Maar ook een eerlijke prijs voor de landbouwers ligt ons nauw aan het hart. Daarom zijn we fier dat onze Tricol’OR bloem het label ‘Prix Juste’ mag dragen. 

 

Producten waar landbouwers een eerlijke prijs voor krijgen, herkennen je klanten nu makkelijk dankzij het label 'Prix Juste'. Maar 'Le Prix Juste' is nog veel meer dan dat. We vroegen aan Pierre Vercruysse (landbouwer, Ferme du Marais in Montignies-Lez-Lens) en Ricardo Pacico (Marketing Manager bij Walagri) wat het label voor hen betekent.

 

Ricardo Pacico is Marketing Manager bij Walgiri, een leverancier van landbouwbenodigdheden én belangenvereniging die landbouwers helpt om de juiste beslissingen te nemen. Volgens Ricardo gaat 'Le Prix Juste' vooral om

  • het ondersteunen van landbouwers
  • de traceerbaarheid van producten
  • & duurzaamheid.

 

Ceres

En wanneer we het hebben over duurzaamheid, gaat het volgens landbouwer Pierre ook over de duurzaamheid van de afspraken tussen producent en afnemer.

 

"Het is niet prettig om telkens opnieuw in vraag gesteld te worden, jaar na jaar opnieuw te moeten onderhandelen en nieuwe afspraken te moeten maken op het scherp van de snee. Het gaat om wederzijds respect en vertrouwen tussen afnemer en producent", zegt landbouwer Pierre.

 

Daarom liggen onze afspraken met Pierre voor de komende drie jaar al vast. Zowel onze afspraken over de prijs, als over de kwaliteit van het graan dat uiteindelijk in jouw Tricol’OR brood terechtkomt. Het graan voor de Tricol’OR bloem, bijvoorbeeld, moet een bepaald percentage aan proteïnen bevatten.

 

Pierre: "Er zijn ook landbouwers die géén vaste prijs willen afspreken, en liever inspelen op de marktprijs. Maar ikzelf vind dit een hele fijne manier van werken. Het is een commitment dat het beste uit de beide partijen naar boven brengt."

 

Ceres

Het beroep van landbouwer is de voorbije jaren sterk veranderd. Technologische innovaties spelen daarbij een grote rol.

 

Ricardo: "Vandaag worden landbouwers ook geholpen door nieuwe digitale tools die speciaal voor hen ontworpen zijn. Die technologische ondersteuning is belangrijk: landbouwbedrijven die gewassen verbouwen worden namelijk groter, terwijl het aantal mensen dat er werkt gelijk blijft. Maar lang niet alle innovaties zijn technologisch. Kijk maar naar 'Prix Juste': dat is eigenlijk ook een vorm van innovatie."

 

Meer te weten komen over wat Pierre & Ricardo te vertellen hebben over dit eerlijke label? Ontdek het hier!

 

Ceres

E-mail e-mail Permalink permalink
Tweet tweet Share share Share share

Ook interessant

Lente in de lucht en op je bord Broodtrends 2025: om je tanden in te zetten De nieuwbakken oogst 2024 Welkom, winter! Warme tips voor koude dagen in je bakkerij Van graan tot glorie met Ceres-bloem Bonjour, les baguettes: Frans stokbrood ontbloot Voor elke broodtrend de juiste blend! ‘Brood, goed verhaal’-campagne smaakt naar meer Van gezondigd naar gezond met Formavit & Linea Dit zijn de versbakken bakkerij- & patisserietrends 2024
A company of the
CERES

Ceres gelooft in de toekomst van artisanale bakkers en bloemverwerkende bedrijven die kiezen voor kwaliteit, authenticiteit, gezondheid en duurzaamheid. Daarom willen wij je ondersteunen met aangepaste producten en een omkadering die je helpt om concurrentieel te blijven en de tevredenheid van je klanten te vrijwaren.

Menu
  • Wie zijn we
  • Wat doen we
  • Assortiment
  • Nieuws
  • Boetiek
  • Bestel
Contact
  • Contact
  • Voorwaarden
  • Privacy
  • Cookies
Partners

  • Aspirant baker
  • Ambassadeurs du Pain.be

SCHRIJF JE NU IN OP ONZE NIEUWSBRIEF
CERESPECIAL