• HOME
  • WIE ZIJN WIJ
    • WAAR WE VOOR STAAN
    • HISTORIEK
    • WAT KAN CERES VOOR JOU DOEN
  • WAT DOEN WE
    • PRODUCTIE EN KWALITEIT
      • PRODUCTIEPROCES
      • BIJPRODUCTEN
      • KWALITEIT EN KWALITEITSCONTROLE
      • ONDERZOEK EN ONTWIKKELING
    • ONZE PRODUCTEN
      • ASSORTIMENT
    • WORKSHOPS
    • ONDERSTEUNING VOOR DE INDUSTRIËLE KLANT
      • TECHNISCHE EN COMMERCIËLE ONDERSTEUNING
  • NIEUWS
  • BOETIEK
  • CONTACT
  • HELP
  • BESTEL
  • CERESPECIAL
  • VOORWAARDEN
  • FR
  • Wie zijn we
  • Wat doen we
  • Assortiment
  • Nieuws
  • Boetiek
  • Contact
|
  • NL
  • FR
Bestel Facebook Zoeken
  • www.ceres.be
  • / Nieuws

BLIJF OP DE HOOGTE VAN ONZE LAATSTE NIEUWTJES!

Terug naar nieuws
.

7 tips om je social media beter aan te pakken

Marketing - Tips & Tricks

Tegenwoordig is het belangrijk om op sociale media aanwezig te zijn, maar daar kruipt best wel wat tijd in. Als bakker wil je vooral tijd in je atelier doorbrengen. Wij geven je daarom zeven tips om je sociale media efficiënter aan te pakken.

1. Bedenk wie je wil bereiken

Bepaal voor je van start gaat je doelgroep. Zijn dat gezinnen met kinderen? Gepensioneerden? Of jongeren? Als je je doelgroep kent kan je hen ook in hun eigen taal aanspreken en hen boodschappen brengen die hen zullen interesseren.

2. Kies je kanalen

Je hoeft echt niet én op Facebook, én op Instragram, én op Twitter aanwezig te zijn. Kies voor het kanaal waar je doelgroep op aanwezig is en focus je daarop. Dat bespaart je tijd en moeite én je zal je doelgroep even goed bereiken.

3. Maak een plan

Denk op voorhand na over wat je wil gaan posten. Giet die onderwerpen in een kalender. Dat kan in een eenvoudige excel, maar er bestaan ook veel handige online tools zoals bijvoorbeeld Notion. Zo vergeet je zeker geen belangrijke dagen zoals moederdag of de start van de lente.

4. Post voldoende

Dus niet te veel, maar ook niet te weinig. Doe je vijf posts per dag dan zal je inspiratie snel opgeraken. Eén post per week is dan weer aan de lage kant. Probeer een gulden middenweg te vinden. Een kalender kan je daarbij helpen.

5. Hou je concurrentie in de gaten

Het kan zeker geen kwaad om andere bakkerijen te volgen op social media. Je kan er veel van leren en zelfs inspiratie opdoen.

6. Meet je resultaten

Dit ligt misschien iets minder voor de hand, maar het loont om te bekijken hoe goed je posts het doen. Welke posts krijgen veel likes, wordt er gereageerd, merk je een stijging in volgers na een bepaalde post? Dat kan je helpen om in de toekomst je posts ter verfijnen om je volgers aan te spreken.

7. Ga in gesprek

Merk je dat er gereageerd wordt op en post? Of stelt een volger een vraag? Ga in gesprek met je volgers. Zo kan je hen nog beter leren kennen en zij voelen zich gehoord. En dat is toch waar social media voor bedoelt zijn niet: connectie?

Zo, met deze tips kan jij je social media een stuk beter op punt zetten.

Veel succes!

 

E-mail e-mail Permalink permalink
Tweet tweet Share share Share share

Ook interessant

Welkom, winter! Warme tips voor koude dagen in je bakkerij ‘Brood, goed verhaal’-campagne smaakt naar meer Mag je internetafbeeldingen zomaar gebruiken voor je bakkerij? Een blije buik dankzij brood Rustige zomermaanden? 5 tips voor meer omzet Is jouw bakkerij veganproof? Bestel je gepersonaliseerde jaarkalenders voor 2022 Tricol'OR, eigen terroir om fier op te zijn Vier tips om alles uit de zomer te halen! Warm brood snijden? Eerst even afkoelen!
A company of the
CERES

Ceres gelooft in de toekomst van artisanale bakkers en bloemverwerkende bedrijven die kiezen voor kwaliteit, authenticiteit, gezondheid en duurzaamheid. Daarom willen wij je ondersteunen met aangepaste producten en een omkadering die je helpt om concurrentieel te blijven en de tevredenheid van je klanten te vrijwaren.

Menu
  • Wie zijn we
  • Wat doen we
  • Assortiment
  • Nieuws
  • Boetiek
  • Bestel
Contact
  • Contact
  • Voorwaarden
  • Privacy
  • Cookies
Partners

  • Aspirant baker
  • Ambassadeurs du Pain.be

SCHRIJF JE NU IN OP ONZE NIEUWSBRIEF
CERESPECIAL