• HOME
  • WIE ZIJN WIJ
    • WAAR WE VOOR STAAN
    • HISTORIEK
    • WAT KAN CERES VOOR JOU DOEN
  • WAT DOEN WE
    • PRODUCTIE EN KWALITEIT
      • PRODUCTIEPROCES
      • BIJPRODUCTEN
      • KWALITEIT EN KWALITEITSCONTROLE
      • ONDERZOEK EN ONTWIKKELING
    • ONZE PRODUCTEN
      • ASSORTIMENT
    • WORKSHOPS
    • ONDERSTEUNING VOOR DE INDUSTRIËLE KLANT
      • TECHNISCHE EN COMMERCIËLE ONDERSTEUNING
  • NIEUWS
  • BOETIEK
  • CONTACT
  • HELP
  • BESTEL
  • CERESPECIAL
  • VOORWAARDEN
  • FR
  • Wie zijn we
  • Wat doen we
  • Assortiment
  • Nieuws
  • Boetiek
  • Contact
|
  • NL
  • FR
Bestel Facebook Zoeken
  • www.ceres.be
  • / Nieuws

BLIJF OP DE HOOGTE VAN ONZE LAATSTE NIEUWTJES!

Terug naar nieuws
.

Rustige zomermaanden? 5 tips voor meer omzet

Ceres - Tips & Tricks

Tijdens de zomermaanden zoeken veel mensen zonniger oorden op en trekken ze op vakantie. Dat betekent dat het bij ons een pak rustiger wordt. Merk jij dat ook aan je omzet? Met deze vijf tips krik je die terug op.

 

1. Spring in het oog

Je vaste klanten zijn dan misschien wel op reis, maar in hun plaats komen er ook veel toeristen naar ons land. Zij gaan graag op zoek naar plaatselijke lekkernijen. Zorg er dus voor dat je in deze periode extra zichtbaar bent. Plaats een banner, zorg voor een mooie etalage of versier je terrastafeltjes, als je die hebt, met vrolijke tafellakens en verse bloemen. De buitenlandse reizigers hebben er een fijne ervaring bij en jij een nieuwe afzetmarkt.

2. Ook offline

Gun je social media geen zomerslaap. Net in deze periode zijn mensen heel actief op hun telefoon. Door geregeld te blijven posten blijven je klanten aan jou denken. Bovendien bereik je ook offline toeristen die naar jouw streekproducten op zoek zijn. Een ander kanaal waarop je deze mensen bereikt is TripAdvisor. Ze gaan er op zoek naar tips van lokale bewoners. Meld je bakkerij dus aan op TripAdvisor. Het is gratis!

3. Lokale activiteiten? Doe mee!

Tijdens de zomer worden heel veel activiteiten georganiseerd: rommelmarkten, kermissen, festivalletjes. Reserveer er een plaatsje voor een kraam. Bied er mensen ijsjes, koffie, taartjes en andere lekkernijen aan. Je ontmoet er nieuwe mensen en soigneert je bestaande klanten. Het is een uitstekende manier om promo te voeren.

4. Beloon je klanten

Geef je klanten een extra zetje om bij jou terug te komen met een zomerspaarkaart. Met een volle spaarkaart krijgen ze dan bijvoorbeeld een gratis brood of een gebakje naar keuze. Dit lijkt voor de hand liggend, maar spaarkaarten blijven een fijne manier om je klanten te belonen voor hun loyaliteit.

5. Wees klaar voor een Belgische zomer

We kregen al heel wat mooie dagen voorgeschoteld, maar de zomer in België kan alle kanten opgaan. Geen probleem! Maak een mooi weer-plan en een slecht weer-plan. Is het heel warm, bied dan iets verkoelend aan, een glaasje frisse homemade limonade of een zelfgemaakt ijsje. Giet het bakken water, geef je klanten dan een kleine korting op een hartverwarmende koffie of trakteer hen op een opbeurend koekje. Pak ermee uit op je sociale media of vraag je klanten om er zelf iets over te posten.

 

Tip!

Uit onze cijfers leiden we af dat sommige broden beter verkopen in de zomer. Mensen gaan op zoek naar luchtiger, vaak witter, brood. Iets om rekening mee te houden in je assortiment.

 

Succes en fijne zomer!

E-mail e-mail Permalink permalink
Tweet tweet Share share Share share

Ook interessant

Welkom, winter! Warme tips voor koude dagen in je bakkerij Van graan tot glorie met Ceres-bloem ‘Brood, goed verhaal’-campagne smaakt naar meer Verras met 5 luchtige, unieke smaken Verras je klanten met 7 unieke broden Verras met bloem van eigen bodem Een blije buik dankzij brood 3 bakkerstrends voor de zomer 7 tips om je social media beter aan te pakken 3 x origineel gebak voor valentijn
A company of the
CERES

Ceres gelooft in de toekomst van artisanale bakkers en bloemverwerkende bedrijven die kiezen voor kwaliteit, authenticiteit, gezondheid en duurzaamheid. Daarom willen wij je ondersteunen met aangepaste producten en een omkadering die je helpt om concurrentieel te blijven en de tevredenheid van je klanten te vrijwaren.

Menu
  • Wie zijn we
  • Wat doen we
  • Assortiment
  • Nieuws
  • Boetiek
  • Bestel
Contact
  • Contact
  • Voorwaarden
  • Privacy
  • Cookies
Partners

  • Aspirant baker
  • Ambassadeurs du Pain.be

SCHRIJF JE NU IN OP ONZE NIEUWSBRIEF
CERESPECIAL