• HOME
  • WIE ZIJN WIJ
    • WAAR WE VOOR STAAN
    • HISTORIEK
    • WAT KAN CERES VOOR JOU DOEN
  • WAT DOEN WE
    • PRODUCTIE EN KWALITEIT
      • PRODUCTIEPROCES
      • BIJPRODUCTEN
      • KWALITEIT EN KWALITEITSCONTROLE
      • ONDERZOEK EN ONTWIKKELING
    • ONZE PRODUCTEN
      • ASSORTIMENT
    • WORKSHOPS
    • ONDERSTEUNING VOOR DE INDUSTRIËLE KLANT
      • TECHNISCHE EN COMMERCIËLE ONDERSTEUNING
  • NIEUWS
  • BOETIEK
  • CONTACT
  • HELP
  • BESTEL
  • CERESPECIAL
  • VOORWAARDEN
  • FR
  • Wie zijn we
  • Wat doen we
  • Assortiment
  • Nieuws
  • Boetiek
  • Contact
|
  • NL
  • FR
Bestel Facebook Zoeken
  • www.ceres.be
  • / Nieuws

BLIJF OP DE HOOGTE VAN ONZE LAATSTE NIEUWTJES!

Terug naar nieuws
.

Zo eet de consument in 2017

Nieuws - Professionals - Tips & Tricks

In 2017 kiest de consument nog bewuster wat hij eet. Het resultaat? Hij wil lokale, eerlijke en verrassende producten die snel beschikbaar zijn. Daarnaast weet hij graag wát hij precies naar binnen speelt en waar élk ingrediënt vandaan komt.

Wil je knallen in 2017? Speel dan in op wat jouw klanten willen. En laat je inspireren door deze voedingstrends.

 

Zeven voedingstrends voor 2017

1. Bewust kiezen

We kiezen en eten graag bewust. Veel mensen kopen producten bij de boer, zijn zot van superfoods (rijk aan voedingsstoffen) en bereiden maaltijden op nieuwe manieren – zoals raw cooking, waarbij je het eten niet verhit. Ook vegetarisch en glutenvrij winnen aan populariteit.

> Bewuste bakkerstip: Bied een assortiment glutenvrije producten aan in de bakkerij. En vermeld ook duidelijk dat het om glutenvrije producten gaat.


2. Creatief verrassen

Veel nieuwsgierige eters laten zich verleiden door nieuwe smaken, originele texturen of opvallende kleuren – denk maar aan het succes van cronuts en cruffins. De smaak blijft uiteraard het belangrijkste criterium.

> Creatieve bakkerstip: Steek jouw eclairs eens in een creatief en kleurrijk jasje. Patissier L’Eclair de Génie doet er gouden zaken mee.


3. Lokaal produceren

Naast producten uit eigen tuin, verkiezen mensen in 2017 lokaal geproduceerde lekkernijen. Natuurproducten doen het heel goed, zeker als ze uit de buurt komen. We zoeken steeds meer naar gezonde, natuurlijke en onbewerkte producten.

> Lokale bakkerstip: Koop melk of fruit bij een (bio)boer uit de buurt en vertel jouw klanten waarom je bewust voor lokale producten kiest.


4. Informatie geven

Meer dan de helft van de mensen leest welke ingrediënten hun eten bevat. Wat ze belangrijk vinden? De herkomst – liefst lokaal – en de garantie dat ze geen allergenen of verdachte stoffen binnenkrijgen.

> Informatieve bakkerstip: Informeer jouw klanten over de allergenen en ingrediënten in jouw bakkersproducten. Dat gaat heel gemakkelijk via FoodDESK – contacteer jouw Ceres-vertegenwoordiger voor meer info over een samenwerking met FoodDESK.


5. Gebruiksgemak creëren

Iedereen heeft het druk: fulltime werken, een gezin, een resem hobby’s … Maak het jouw klanten zo eenvoudig mogelijk om aan jouw producten te komen. Thuisbezorgdiensten worden steeds populairder.

> Gebruiksvriendelijke bakkerstip: Geef klanten de mogelijkheid om online te bestellen en betalen. Zo vermijd je uitverkochte rekken en lange wachtrijen.


6. Duurzaam hergebruiken

We gaan slimmer om met bestaande middelen. In plaats van producten weg te gooien, verwerken we ze liever tot iets nieuws. Zo maakt hamburgerzaak Shake Shack burgers op basis van vruchtenpulp en kookt restaurant Instock met onverkochte winkelproducten.

> Duurzame bakkerstip: Maak lekkere producten met oud brood. Broodpudding is een klassieker, maar misschien bedenk je zelf wel een creatieve manier om brood te hergebruiken.


7. Slow beleven

Sociale media blijven populair maar ze krijgen concurrentie van ‘de bewuste beleving’. We hechten opnieuw meer belang aan echte ervaringen en echte gesprekken met echte mensen.

> Slow bakkerstip: Gebruik ‘tijd’ als ingrediënt, net als de New Yorkse patissier Dominique Ansel. Bestel je daar een gebakje? Dan werken de medewerkers het ter plaatse voor je af, volledig volgens jouw smaak.

 

Op welke trends wil jij focussen in 2017? En hoe ga je dit aanpakken? Gooi het in de groep! Deel je mening op ons Cerexclusief forum. En lees er ook de reacties van je collega Warme Bakkers.

 

Bronnen: Echo congres - Brood & Banket Magazine

E-mail e-mail Permalink permalink
Tweet tweet Share share Share share

Ook interessant

Broodtrends 2025: om je tanden in te zetten De nieuwbakken oogst 2024 Welkom, winter! Warme tips voor koude dagen in je bakkerij Van graan tot glorie met Ceres-bloem Bonjour, les baguettes: Frans stokbrood ontbloot Voor elke broodtrend de juiste blend! ‘Brood, goed verhaal’-campagne smaakt naar meer Dit zijn de versbakken bakkerij- & patisserietrends 2024 8 x Frans brood op de plank Mag je internetafbeeldingen zomaar gebruiken voor je bakkerij?
A company of the
CERES

Ceres gelooft in de toekomst van artisanale bakkers en bloemverwerkende bedrijven die kiezen voor kwaliteit, authenticiteit, gezondheid en duurzaamheid. Daarom willen wij je ondersteunen met aangepaste producten en een omkadering die je helpt om concurrentieel te blijven en de tevredenheid van je klanten te vrijwaren.

Menu
  • Wie zijn we
  • Wat doen we
  • Assortiment
  • Nieuws
  • Boetiek
  • Bestel
Contact
  • Contact
  • Voorwaarden
  • Privacy
  • Cookies
Partners

  • Aspirant baker
  • Ambassadeurs du Pain.be

SCHRIJF JE NU IN OP ONZE NIEUWSBRIEF
CERESPECIAL