• HOME
  • WIE ZIJN WIJ
    • WAAR WE VOOR STAAN
    • HISTORIEK
    • WAT KAN CERES VOOR JOU DOEN
  • WAT DOEN WE
    • PRODUCTIE EN KWALITEIT
      • PRODUCTIEPROCES
      • BIJPRODUCTEN
      • KWALITEIT EN KWALITEITSCONTROLE
      • ONDERZOEK EN ONTWIKKELING
    • ONZE PRODUCTEN
      • ASSORTIMENT
    • WORKSHOPS
    • ONDERSTEUNING VOOR DE INDUSTRIËLE KLANT
      • TECHNISCHE EN COMMERCIËLE ONDERSTEUNING
  • NIEUWS
  • BOETIEK
  • CONTACT
  • HELP
  • BESTEL
  • CERESPECIAL
  • VOORWAARDEN
  • FR
  • Wie zijn we
  • Wat doen we
  • Assortiment
  • Nieuws
  • Boetiek
  • Contact
|
  • NL
  • FR
Bestel Facebook Zoeken
  • www.ceres.be
  • / Nieuws

BLIJF OP DE HOOGTE VAN ONZE LAATSTE NIEUWTJES!

Terug naar nieuws
.

Koffie, het zwarte goud

Professionals - Inspiratie - Marketing

We kunnen het warm aanbevelen: zet (in op) koffie in je bakkerij! De opstart vraagt een investering maar die verdien je snel terug. Je kunt namelijk een ruime marge nemen op een kopje latte, cappuccino, espresso of filterkoffie.

De herkenbare geur, de hippe uitstraling en het gemak om er eentje ter plaatse te drinken of mee te nemen … Kwalitatieve koffie tilt je zaak naar een hoger niveau. Mensen associëren een goed gezet exemplaar met heerlijk genieten – zeker in combinatie met een lekker taartje. Lift dus mee op de trend van het moment.

 

Dit heb je nodig

Naast een koffiemachine, heb je onder meer ook melk(schuim), suiker en koffiebonen nodig. Daarvoor kan je terecht bij verschillende leveranciers, die vaak ook koffie(machine)trainingen aanbieden. Wil je jouw koffie gebruiken als extra uithangbord? Investeer dan in koffiebekers to go die de naam en het logo van je bakkerij dragen.
 

Jouw prijs en marge

Welke prijs klanten betalen voor koffie hangt onder meer af van je locatie en koffiekwaliteit. Een lekkere latte gaat gemiddeld voor zo’n 3,20 euro over de toonbank – terwijl de kostprijs ongeveer 65 cent bedraagt. Voor een cappuccino kan je tussen de 2,80 en 3,20 euro rekenen – terwijl je zelf slechts zo’n 50 cent betaalt.
 

De opstart vraagt een investering maar die verdien je snel terug. Je kunt namelijk een ruime marge nemen op een kopje koffie.


Lokaal voor extra verhaal

Je kunt de som zelf al maken: koffie rendeert. Zeker als je er een verhaal rond brouwt, bijvoorbeeld door samen te werken met een lokale koffiebrander. Naast een vers kopje, kan je voorverpakte koffie verkopen in je bakkerij – ook daarop kan je een marge nemen.

 

Voor sfeer en gezelligheid

Heb je niet voldoende plaats in je bakkerij? Huur dan een koffiemachine of mobiele koffietruck voor speciale gelegenheden. Want koffie zorgt altijd voor extra sfeer … en maakt het aanschuiven heel wat slokjes aangenamer.

 

 

Bronnen: Foodbrigade.nl - Brood & Banket (december 2017)

E-mail e-mail Permalink permalink
Tweet tweet Share share Share share

Ook interessant

Match me-quiz: met welke bloem bak jíj op je best? Party-broodjes aan de feestdis met Kerstmis Welkom, winter! Warme tips voor koude dagen in je bakkerij Troostbrood: comfortfood voor gure herfstdagen Hartige Halloween-hapjes met Sanis Van graan tot glorie met Ceres-bloem Geen BBQ zonder heerlijk wit stokbrood! Zonne-energie opladen met pitten & zaden Feiten en fabels over granen Lente-lunch met Linea, Formavit en Floraplus
A company of the
CERES

Ceres gelooft in de toekomst van artisanale bakkers en bloemverwerkende bedrijven die kiezen voor kwaliteit, authenticiteit, gezondheid en duurzaamheid. Daarom willen wij je ondersteunen met aangepaste producten en een omkadering die je helpt om concurrentieel te blijven en de tevredenheid van je klanten te vrijwaren.

Menu
  • Wie zijn we
  • Wat doen we
  • Assortiment
  • Nieuws
  • Boetiek
  • Bestel
Contact
  • Contact
  • Voorwaarden
  • Privacy
  • Cookies
Partners

  • Aspirant baker
  • Ambassadeurs du Pain.be

SCHRIJF JE NU IN OP ONZE NIEUWSBRIEF
CERESPECIAL