Mail jij soms acties en nieuws naar klanten? Vanaf 25 mei 2018 heb je hiervoor expliciet de toestemming nodig van jouw contacten. Want dan treedt een nieuwe Europese privacywet in werking: de GDPR.
GDPR staat voor ‘General Data Protection Regulation’ of ‘Algemene Verordening Gegevensbescherming’ (AVG). Deze wet moet de gegevens beschermen van Europese burgers overal ter wereld.
Wat betekent de GDPR concreet voor jou?
Deze wet vraagt om de wensen van jouw contacten te respecteren en hun gegevens te beschermen. Je onderneemt dus best deze stappen:
Wil je mails blijven sturen volgens de nieuwe privacywet?
Vraag je contacten dan per e-mail om zwart op wit te bevestigen of ze je nieuws willen ontvangen. En bewaar hun e-mailvoorkeuren op een profielpagina waar ze zich zelf kunnen uitschrijven.
Lees hier meer over de GDPR. Ook de Commissie voor de bescherming van de persoonlijke levenssfeer vertelt je meer.
Hulp nodig? Contacteer jouw vertegenwoordiger voor meer uitleg of een specifiek voorstel voor jouw bakkerij.