Puur, natuurlijk en authentiek, zo verkiest de hedendaagse klant vaak zijn voeding. Bio, vers, niet-verwerkt en liefst ambachtelijk geproduceerd eten zit in de lift. Als bakker pas je mooi in dat plaatje. Win dus de bewuste klant, met uiterst pure voeding!
De hoogdagen van ongezond, industrieel geproduceerd fastfood lijken voorbij. Vandaag gaan klanten, zeker twintigers en dertigers, bewust op zoek naar ‘pure’ voeding: lokaal geteeld, met ‘oeringrediënten’ en zonder onnodige impact op het milieu.
Als ambachtelijke bakker zit hier een grote opportuniteit! Met aangepaste producten en de juiste presentatie overtuig jij trendbewuste klanten en verzeker je een succesvol voortbestaan.
Brood is bij uitstek een puur product. Wie wil, bakt heel eenvoudig met bloem, gist, water en wat zout een heerlijk natuurlijk brood. Als die bloem dan ook nog vrij is van additieven, E-nummers en verbeteraars zit het helemaal goed!
Met Ceres-meel kan jij in je bakkerij een ruim assortiment puur brood aanbieden:
CEREPURE: Speciaal voor de klant die zoekt naar puur, natuurlijk en gezond brood, is er het CEREPURE-label. Dat garandeert meel dat 100% vrij is van E-nummers of synthetische additieven. Puurder kan het niet!
Bekijk het CEREPURE-gamma van Ceres met tientallen bloemmixen. Je vind een variant naar de smaak van iedere klant.
Bio: Ook elk meel uit ons Bio-assortiment is vrij van additieven. Bovendien is het graan afkomstig van biologische landbouw – heel natuurlijk en gezond geproduceerd, zonder kunstmest en pesticiden.
Ceres Bio-bloem is er niet zomaar in wit of volkoren, maar ook in rogge, granen en zaden, spelt en meer. Ontdek alle acht Bio-bloemsoorten hier.
Tricol'OR: onze 100% Belgische bloem Tricol’OR is puur van zaadje tot afgewerkte mix. Met Tricol’OR bied je je klanten ‘puur Belgisch goud’, helemaal afkomstig van Belgische landbouw; ook de keten van boer tot consument is ‘puur’, zonder onnodige tussenstappen; en Tricol’OR is volledig vrij van additieven, E-nummers en verbeteraars.
Bestel Tricol’OR online of via je vertegenwoordiger.
Gezien je klanten steeds bewuster voeding kiezen, is wat je over je brood vertelt ook steeds belangrijker. Wie erin slaagt een product met een mooi verhaal op de markt te brengen, wint de hedendaagse klant. En die wil gerust meer betalen voor dat pure en ambachtelijke verhaal!
Belicht duurzame producten en je ambacht, zo inspireer je de klant van morgen en verkoop je meer van je pure brood!
Lees meer: