• HOME
  • WIE ZIJN WIJ
    • WAAR WE VOOR STAAN
    • HISTORIEK
    • WAT KAN CERES VOOR JOU DOEN
  • WAT DOEN WE
    • PRODUCTIE EN KWALITEIT
      • PRODUCTIEPROCES
      • BIJPRODUCTEN
      • KWALITEIT EN KWALITEITSCONTROLE
      • ONDERZOEK EN ONTWIKKELING
    • ONZE PRODUCTEN
      • ASSORTIMENT
    • WORKSHOPS
    • ONDERSTEUNING VOOR DE INDUSTRIËLE KLANT
      • TECHNISCHE EN COMMERCIËLE ONDERSTEUNING
  • NIEUWS
  • BOETIEK
  • CONTACT
  • HELP
  • BESTEL
  • CERESPECIAL
  • VOORWAARDEN
  • FR
  • Wie zijn we
  • Wat doen we
  • Assortiment
  • Nieuws
  • Boetiek
  • Contact
|
  • NL
  • FR
Bestel Facebook Zoeken
  • www.ceres.be
  • / Nieuws

BLIJF OP DE HOOGTE VAN ONZE LAATSTE NIEUWTJES!

Terug naar nieuws
.

Hoe doe je het als bakker goed na de lockdown?

Wetgeving - Nieuws - Professionals - Marketing - Tips & Tricks

1. Recht op steun? Maak er gebruik van!

Het behoud van economische activiteit is cruciaal voor het land en dat heeft de overheid begrepen. Er is een hele rits aan steunmaatregelen: van het uitstellen van huur, tot een uitkering voor werknemers bij tijdelijke werkloosheid en bijkomende vrijwillige overuren in de essentiële sectoren.

Check welke hulp jouw bakkerij en personeel kunnen krijgen of bekijk alle steunmaatregelen.

 

2. Toon klanten dat je open bent en met goesting voor hen blijft werken

Laat je zien op sociale media en via andere online kanalen. Dat is nu meer dan ooit nodig.

  • Zorg dat je tijdens deze periode zichtbaar bent. Zo creëer je een voordeel tegenover bakkers die dat niet doen. Of speel je troeven uit tegenover supermarkten (ambachtelijkheid, lokale en gecontroleerde productie, kleinschaligheid etc.).
  • Voeding is een essentiële sector. Verschillende initiatieven zetten dat nu positief in de kijker, zoals de #FoodHeroes-campagne die werknemers in de voedingsindustrie bedankt. Post foto’s en video’s van jezelf en je personeel en toon dat je met goesting blijft werken aan vers brood voor iedereen.
  • Kijk uit naar andere promotiekanalen zoals het Winkelhierplatform van Unizo en neem deel waar je kan.

 

3. Zorg voor iets nieuws in je aanbod

Het grootste deel van het land zit al een hele tijd thuis. We komen zo goed als enkel buiten om naar de winkel te gaan. Maak hier gebruik van en trek de aandacht met nieuwe, smakelijke producten!

Ligt het Seizoentje Cegrano binnenkort op je rek? Ontdek het en bestel. Ook de interesse voor lokale producten en het steunen van de plaatselijke handelaars zet zich door tijdens de coronacrisis. Daarop zet je in met de 100% Belgische bloem Tricol’OR.

Voor nieuwe ideeën kan je trouwens steeds terecht op de Facebookpagina Ceres Soufflet. Zo delen we binnen een paar dagen receptideeën voor moederdag!

 

4. Zoek nieuwe verkoopkanalen om je omzet te vergroten

Ga op zoek: zijn er verkoopkanalen die jij nog niet benut en waar je bij kan winnen?

Investeren in een broodautomaat loont. Of je kan een extra afhaalpunt organiseren tijdens drukke periodes zoals rond Moederdag, Sinterklaas of Kerst.

Ook online zijn er heel wat oplossingen waardoor jij meer kan verkopen! Sluit je aan bij de app Too Good To Go en maak winst met producten die je anders weggooit (hier een artikel over inschrijving speciaal voor bakkers). Of neem tijdelijk een gratis abonnement op APPETITO BOX en maak online bestellen mogelijk voor je klanten.

 

5. Blijf inzetten op veiligheid

Ook als de maatregelen versoepelen en het sociale en economische leven stilaan herneemt, is het cruciaal veiligheidsmaatregelen in je zaak te blijven toepassen:

  • Zorg dat klanten en personeel te allen tijde 1,5 meter afstand houden. Je maakt dit aangenamer en duidelijker met leuke vloerstickers.
  • Laat altijd een beperkt aantal mensen binnen in de bakkerij. Geef dit buiten duidelijk aan om risico’s en frustratie te vermijden.
  • Wie binnenkomt, desinfecteert z’n handen. Jij voorziet handgel en een bord geeft aan wat je van klanten verwacht.
  • Voorzie een plexi scherm op je toonbank en aan de kassa om afstand te garanderen en aanrakingen te vermijden.
  • Draag een schoon mondmasker en zorg dat je personeel dat ook heeft. Zo geef je zeker geen schadelijke stoffen door en toon je klanten dat je de veiligheid serieus neemt.
  • Laat klanten bij voorkeur elektronisch betalen.

Pas jij veiligheidsmaatregelen beter toe dan andere zaken in de buurt? En gaat winkelen bovendien nog vlot? Dan win je het vertrouwen tijdens deze periode!

 

6. Betrek je personeel en klanten

De coronatijd is voor iedereen vreemd en stemt velen tot nadenken. Dit is een opportuniteit voor herbronning. Vraag je personeel rechtstreeks naar ideeën: zijn ze tevreden? Wat verwachten ze van jou? Hoe kan je samen klanten nog beter ten dienste staan?

Ook klanten kunnen helpen: vraag naar hun wensen om zo je aanbod, winkelinrichting en dienstverlening te perfectioneren. Al gedacht aan een poll op sociale media, met een gratis taart als beloning? Dat zorgt bovendien voor extra naambekendheid!

 

Bronnen: bakkersvlaanderen.be, liantis.be, unizo.be, zin.sligro.nl, foodheroes.be, bakery.pmg.be

E-mail e-mail Permalink permalink
Tweet tweet Share share Share share

Ook interessant

Broodtrends 2025: om je tanden in te zetten De nieuwbakken oogst 2024 Welkom, winter! Warme tips voor koude dagen in je bakkerij Van graan tot glorie met Ceres-bloem Bonjour, les baguettes: Frans stokbrood ontbloot Voor elke broodtrend de juiste blend! ‘Brood, goed verhaal’-campagne smaakt naar meer Dit zijn de versbakken bakkerij- & patisserietrends 2024 8 x Frans brood op de plank Mag je internetafbeeldingen zomaar gebruiken voor je bakkerij?
A company of the
CERES

Ceres gelooft in de toekomst van artisanale bakkers en bloemverwerkende bedrijven die kiezen voor kwaliteit, authenticiteit, gezondheid en duurzaamheid. Daarom willen wij je ondersteunen met aangepaste producten en een omkadering die je helpt om concurrentieel te blijven en de tevredenheid van je klanten te vrijwaren.

Menu
  • Wie zijn we
  • Wat doen we
  • Assortiment
  • Nieuws
  • Boetiek
  • Bestel
Contact
  • Contact
  • Voorwaarden
  • Privacy
  • Cookies
Partners

  • Aspirant baker
  • Ambassadeurs du Pain.be

SCHRIJF JE NU IN OP ONZE NIEUWSBRIEF
CERESPECIAL