Het behoud van economische activiteit is cruciaal voor het land en dat heeft de overheid begrepen. Er is een hele rits aan steunmaatregelen: van het uitstellen van huur, tot een uitkering voor werknemers bij tijdelijke werkloosheid en bijkomende vrijwillige overuren in de essentiële sectoren.
Check welke hulp jouw bakkerij en personeel kunnen krijgen of bekijk alle steunmaatregelen.
Laat je zien op sociale media en via andere online kanalen. Dat is nu meer dan ooit nodig.
Het grootste deel van het land zit al een hele tijd thuis. We komen zo goed als enkel buiten om naar de winkel te gaan. Maak hier gebruik van en trek de aandacht met nieuwe, smakelijke producten!
Ligt het Seizoentje Cegrano binnenkort op je rek? Ontdek het en bestel. Ook de interesse voor lokale producten en het steunen van de plaatselijke handelaars zet zich door tijdens de coronacrisis. Daarop zet je in met de 100% Belgische bloem Tricol’OR.
Voor nieuwe ideeën kan je trouwens steeds terecht op de Facebookpagina Ceres Soufflet. Zo delen we binnen een paar dagen receptideeën voor moederdag!
Ga op zoek: zijn er verkoopkanalen die jij nog niet benut en waar je bij kan winnen?
Investeren in een broodautomaat loont. Of je kan een extra afhaalpunt organiseren tijdens drukke periodes zoals rond Moederdag, Sinterklaas of Kerst.
Ook online zijn er heel wat oplossingen waardoor jij meer kan verkopen! Sluit je aan bij de app Too Good To Go en maak winst met producten die je anders weggooit (hier een artikel over inschrijving speciaal voor bakkers). Of neem tijdelijk een gratis abonnement op APPETITO BOX en maak online bestellen mogelijk voor je klanten.
Ook als de maatregelen versoepelen en het sociale en economische leven stilaan herneemt, is het cruciaal veiligheidsmaatregelen in je zaak te blijven toepassen:
Pas jij veiligheidsmaatregelen beter toe dan andere zaken in de buurt? En gaat winkelen bovendien nog vlot? Dan win je het vertrouwen tijdens deze periode!
De coronatijd is voor iedereen vreemd en stemt velen tot nadenken. Dit is een opportuniteit voor herbronning. Vraag je personeel rechtstreeks naar ideeën: zijn ze tevreden? Wat verwachten ze van jou? Hoe kan je samen klanten nog beter ten dienste staan?
Ook klanten kunnen helpen: vraag naar hun wensen om zo je aanbod, winkelinrichting en dienstverlening te perfectioneren. Al gedacht aan een poll op sociale media, met een gratis taart als beloning? Dat zorgt bovendien voor extra naambekendheid!
Bronnen: bakkersvlaanderen.be, liantis.be, unizo.be, zin.sligro.nl, foodheroes.be, bakery.pmg.be