Broodzakken kunnen neutraal en anoniem zijn, maar net zo goed deel uitmaken van de branding van je bakkerij. Zet je alleen je logo op de broodzak? Voeg je je openingsuren toe? Vermeld je wel of geen contactgegevens?
Naast het vermelden van deze basisinformatie kan je ook hier creatief uit de hoek komen en een bijkomende meerwaarde creëren voor jezelf of… voor je klanten.
Uiteraard weten je klanten dat je een krak in je vak bent. Ze komen niet voor niets langs bij jou. Toch kan je je broodzakken gebruiken om bijvoorbeeld enkele weetjes te delen of leuke details te delen over het brood dat ze zopas bij jou kwamen halen.
Dat kan algemene info zijn op basis van de leaflets van Ceres bijvoorbeeld (In deze broodzak zitten maar liefst zes verschillende granen en zaden of Dit brood wordt gemaakt met ingrediënten van eigen bodem, op en top lokaal), maar je kan het ook persoonlijker maken door eigen ervaringen of anekdotes te delen.
Je kan je broodzakken ook commercialiseren en zo een extra inkomstenbron aanboren. Er zijn tal van bedrijven die voordeel zouden kunnen halen uit een samenwerking met jouw bakkerij. Denk bijvoorbeeld aan een immokantoor dat op zoek is naar panden in de buurt of een klusjesman die op een originele manier een nieuwe wijk wil bereiken.
Je kan de ruimte op je broodzakken ook gratis aanbieden, aan goede doelen uit de buurt of lokale verenigingen die iets organiseren. Zo geef je hen een waardevol communicatieplatform om hun boodschap te delen. Op die manier verstevig je je band met je omgeving en toon je je engagement als handelaar.
Veel succes!
Krijg je graag wat (design)hulp bij het uitwerken van aangepaste broodzakken en andere verpakkingsmateriaal? Contacteer dan jouw vertegenwoordiger voor meer uitleg.