Iedereen shopt wel eens online. Fysieke winkels krijgen het daardoor steeds moeilijker. Toch kan je ook online de aandacht vestigen op jouw winkel. Consumenten gaan vandaag namelijk eerst online op zoek, ook naar de dichtstbijzijnde bakker bijvoorbeeld. Zet je winkel dus online in de vitrine. Dat doe je zo!
Je kan natuurlijk meteen met een webshop beginnen, maar je kan het ook eenvoudiger aanpakken. Maak een webpagina aan en plaats daar je belangrijkste informatie op: je adres, je openingsuren en eventueel een telefoonnummer of e-mailadres. Vermeld ook wanneer je in verlof bent.
Tip! De meeste mensen beginnen hun zoektocht op Google. Maak voor je bakkerij dus een Google bedrijfsprofielaan. Zo ben je meteen zichtbaar in de zoekresultaten en toont Google je locatie ook in Google Maps.
De belangrijkste info heb je. Nu is het tijd om je webpagina wat aan te kleden. Laat er de sfeer van je winkel in doorschijnen. Plaats foto’s van je winkel of maak een korte Over ons-pagina aan met een foto van jou en je medewerkers. Heb je een specialiteit of een speciale aanbieding? Vermeld die gerust ook op je pagina.
Ook als je geen webshop wil opzetten zijn er mogelijkheden om online te verkopen. Je kan bijvoorbeeld mensen online laten bestellen en in de winkel laten afhalen. Zo heb je er een extra verkoopskanaal bij, zonder dat je al te veel administratieve rompslomp over je heen krijgt.
Wil je nog meer marketingtips? Lees dan zeker ook deze artikels: