• HOME
  • WIE ZIJN WIJ
    • WAAR WE VOOR STAAN
    • HISTORIEK
    • WAT KAN CERES VOOR JOU DOEN
  • WAT DOEN WE
    • PRODUCTIE EN KWALITEIT
      • PRODUCTIEPROCES
      • BIJPRODUCTEN
      • KWALITEIT EN KWALITEITSCONTROLE
      • ONDERZOEK EN ONTWIKKELING
    • ONZE PRODUCTEN
      • ASSORTIMENT
    • WORKSHOPS
    • ONDERSTEUNING VOOR DE INDUSTRIËLE KLANT
      • TECHNISCHE EN COMMERCIËLE ONDERSTEUNING
  • NIEUWS
  • BOETIEK
  • CONTACT
  • HELP
  • BESTEL
  • CERESPECIAL
  • VOORWAARDEN
  • FR
  • Wie zijn we
  • Wat doen we
  • Assortiment
  • Nieuws
  • Boetiek
  • Contact
|
  • NL
  • FR
Bestel Facebook Zoeken
  • www.ceres.be
  • / Nieuws

BLIJF OP DE HOOGTE VAN ONZE LAATSTE NIEUWTJES!

Terug naar nieuws
.

Verkoop meer dankzij gemotiveerde medewerkers

Professionals - Tips & Tricks

Blije medewerkers betekenen blije klanten. En dat begint vaak bij een enthousiaste ondernemer die zijn personeel inspireert, motiveert en vertrouwt. Hoe sterk zet jij in op de kracht van medewerkers? Want zij zijn het gezicht van je bakkerij, en beïnvloeden zo je verkoop.

“De ondernemer moet zijn eigen passie en ideeën zien over te brengen op zijn mensen”, weet Joep Gommans van het Nederlandse marketingbureau Bakkerij Support. “Je kunt het ambassadeurschap pas overbrengen op je klanten, als je medewerkers fans zijn van je bedrijf.”

 

Echt, enthousiast en attent

“Een klant wil door de winkelbediende geholpen worden. Hij verwacht oprechtheid en wil geen nep, maar iets echts. En dat begint allemaal bij de ondernemer, die zijn verhaal goed moet brengen naar de medewerkers”, vertelt Joep. Het zijn je medewerkers die je klanten bedienen en je producten aan de man moeten brengen.

 

Open voor een uitdaging

Daag je personeel uit om de verwachtingen te overtreffen, om klanten nóg blijer te maken. Geef hen bijvoorbeeld de opdracht om elke dag van één klant een echte fan te maken, en dat een half jaar lang. “Je zegt tegen de medewerker: doe vooral waar je goed in bent de hele dag. Maar probeer één moment per dag bewust te zijn van een situatie waarbij je een klant zou kunnen verrassen. Iets wat je nu niet doet”, adviseert Joep.

 

Verantwoordlijkheid geven

Als ondernemer bepaal je best duidelijke regels voor wat medewerkers wel of niet mogen doen of weggeven. Binnen die grenzen geef je ze de verantwoordelijkheid om zelf beslissingen te nemen. Ze zullen misschien eens een fout maken, maar ook zelf meer initiatief nemen.

 

Getriggerd door teambuilding

Organiseer teambuildings om meer betrokkenheid te creëren. Joep raadt aan om zo’n vier keer per jaar met alle medewerkers samen te bakken in de bakkerij of het atelier: “Als ze zelf met hun handen in het deeg hebben gezeten, geef je ze een beleving. Dit kunnen zij weer overbrengen op de klant.” Ze krijgen zo ook meer voeling met je assortiment, wat ook de klanten ten goede komt.

 

Geïnspireerd door anderen

Is de ene medewerker enthousiaster of inventiever dan de andere? Geen probleem. Plaats een ideeënbus of hang een groot vel papier waar alle initiatieven worden verzameld. Medewerkers kunnen noteren hoe zij een klant hebben verrast en op die manier van elkaar leren.

 

Bron: Bakkers in bedrijf, nummer 4, mei 2019

 

 

Ook deze initiatieven kunnen extra klanten lokken:

  • Bedrijfskleding voor professionele uitstraling
  • Kindvriendelijke medewerkers en ontvangst
  • Ecologische alternatieven voor plastic zakjes
E-mail e-mail Permalink permalink
Tweet tweet Share share Share share

Ook interessant

Welkom, winter! Warme tips voor koude dagen in je bakkerij Van graan tot glorie met Ceres-bloem ‘Brood, goed verhaal’-campagne smaakt naar meer Een blije buik dankzij brood Rustige zomermaanden? 5 tips voor meer omzet 7 tips om je social media beter aan te pakken Is jouw bakkerij veganproof? Formavit, vitaliteit in een broodje Zien we elkaar binnenkort op Broodway? Tricol’OR, trotse drager van het Prix Juste label
A company of the
CERES

Ceres gelooft in de toekomst van artisanale bakkers en bloemverwerkende bedrijven die kiezen voor kwaliteit, authenticiteit, gezondheid en duurzaamheid. Daarom willen wij je ondersteunen met aangepaste producten en een omkadering die je helpt om concurrentieel te blijven en de tevredenheid van je klanten te vrijwaren.

Menu
  • Wie zijn we
  • Wat doen we
  • Assortiment
  • Nieuws
  • Boetiek
  • Bestel
Contact
  • Contact
  • Voorwaarden
  • Privacy
  • Cookies
Partners

  • Aspirant baker
  • Ambassadeurs du Pain.be

SCHRIJF JE NU IN OP ONZE NIEUWSBRIEF
CERESPECIAL