• HOME
  • CEREXCLUSIEF
    • Aanmelden
    • Registreren
  • WIE ZIJN WIJ
    • WAAR WE VOOR STAAN
    • HISTORIEK
    • WAT KAN CERES VOOR JOU DOEN
  • WAT DOEN WE
    • PRODUCTIE EN KWALITEIT
      • PRODUCTIEPROCES
      • BIJPRODUCTEN
      • KWALITEIT EN KWALITEITSCONTROLE
      • ONDERZOEK EN ONTWIKKELING
    • ONZE PRODUCTEN
      • ASSORTIMENT
      • HET SEIZOENTJE
    • WORKSHOPS
    • ONDERSTEUNING VOOR DE ARTISANALE BAKKER
      • DE WARME BAKKER
      • ADVIES OP MAAT
      • ONDERNEMINGSADVIES
      • BAKTECHNISCHE ONDERSTEUNING
    • ONDERSTEUNING VOOR DE INDUSTRIËLE KLANT
      • TECHNISCHE EN COMMERCIËLE ONDERSTEUNING
  • NIEUWS
  • BOETIEK
  • CONTACT
  • HELP
  • BAKKER WORDEN
  • BESTEL
  • CERESPECIAL
  • VOORWAARDEN
  • FR
  • Wie zijn we
  • Wat doen we
  • Assortiment
  • Nieuws
  • Boetiek
  • Contact
|
  • NL
  • FR
Bestel
CEREXCLUSIEF
  • CEREXCLUSIEF
  • Aanmelden
  • Registreren
Facebook Zoeken
  • www.ceres.be
  • / Nieuws

BLIJF OP DE HOOGTE VAN ONZE LAATSTE NIEUWTJES!

Terug naar nieuws
.

Bakkersverhaal: aan creativiteit geen gebrek bij Jurgen Van Parijs

Nieuws - Professionals - Actua - Inspiratie - Tips & Tricks

Al 20 jaar lang verwelkomen Jurgen Van Parijs en zijn vrouw Peggy met de glimlach hun klanten in hun bakkerij in Oostende. “Al start mijn bakkersverhaal nog veel vroeger”, vertelt Jurgen. “Mijn ouders hadden eveneens een bakkerij, in het centrum van Oostende.”

De spreekwoordelijke appel viel dus niet ver van de boom. Van kleins af aan werd Jurgen ondergedompeld in de bakkerswereld. Zijn keuze om een bakkersopleiding te volgen, in Brugge, kwam dus zeker niet als een verrassing. Wat hij op school leerde, kon hij meteen uitproberen in de bakkerij van zijn ouders. Ondertussen leerde hij Peggy kennen en kwam ook zij meehelpen in de zaak.

 

Strategische locatie

Zes jaar lang draaiden Jurgen en Peggy mee in de bakkerij van de (schoon)ouders, tot ze besloten om hun eigen bakkerij te openen. “We namen een bakkerij over van twee broers die met pensioen gingen. De locatie buiten het centrum leek ons ideaal. Zo zijn we minder afhankelijk van het weer en de toeristen”, klinkt het. “Ook onze broodautomaten zijn een schot in de roos, precies een extra winkel. En inspelend op de coronacrisis zetten we recent een online bestelplatform op poten. Zowel bestaande als nieuwe klanten maakten daar snel gebruik van. Mijn vrouw zorgt er ondertussen voor dat we ook op sociale media onze klanten bereiken. Op Facebook en Instagram delen we acties, producten en (grappige) beelden van achter de schermen. Zeker bij onze jongere klanten slaat dit goed aan.”

 

Altijd creatief

Een van de stokpaardjes bij Jurgen en Peggy is creativiteit. “Ik vraag me altijd af hoe het beter kan en waar ik extra variatie kan brengen. Zo speel ik graag in op terugkerende thema’s zoals Sinterklaas, maar ook op de actualiteit of op de sportwereld. Zo haalde ik enkele jaren geleden de kranten vanwege mijn Club Brugge-donuts. Bij speciale gelegenheden komen mensen vaak naar hier, gewoon om te kijken wat er in de winkel ligt. Elke maand maken we bijvoorbeeld twee soorten cakes volgens thema of seizoen.”

 

Meer bruin, meer granen

Door de jaren zagen heen zagen ze in Bakkerij Van Parijs de broodvoorkeuren van de klanten evolueren. “Er gaat nu vaker bruinbrood en meergranenbrood over de toonbank. Vroeger was het meer wit. Bepaalde meelsoorten gebruiken we hierbij al twintig jaar lang, of langer zelfs, als ik de jaren in de bakkerij van mijn ouders meetel. We werken het meest met Duo, Maya, Cere 7 en Quartz. We zijn dan ook tevreden over de prijs-kwaliteit bij Ceres en de samenwerking met onze vertegenwoordiger.”

 

Wat brengt de toekomst nog voor Jurgen en Peggy?
Worden hun dochters later ook creatieve kneders?
Hoe staan ze tegenover supermarkten?
Ontdek hier het volledige verhaal

E-mail e-mail Permalink permalink
Tweet tweet Share share Share share

Ook interessant

De vaccinatiecampagne: enkele praktische vragen op een rijtje Aan de slag met puur meel, zonder additieven Er zit meer in je broodzak dan je denkt: pak uit met je verpakking De vezelrijke kracht van het Ceres-gamma Trends in de bakkerij: bak jij al glutenvrij? Trends in de bakkerij: lokaal is het nieuwe normaal Deze 5 artikels uit 2020 konden jullie het meest bekoren Digitaal en toch lokaal: online brood verkopen meer dan ooit in de lift To bio or not to bio. Wanneer spreken we over biologisch brood? Aaah, brood met Nutri-Score A! Maar wat betekent dat nu precies?
CERES

Ceres gelooft in de toekomst van artisanale bakkers die kiezen voor kwaliteit, authenticiteit, gezondheid en duurzaamheid. Daarom willen wij je ondersteunen met aangepaste producten en een omkadering die je helpt om concurrentieel te blijven en de tevredenheid van je klanten te vrijwaren.

Moulins Soufflet
Menu
  • Wie zijn we
  • Wat doen we
  • Assortiment
  • Nieuws
  • Boetiek
  • Bestel
Contact
  • Contact
  • Voorwaarden
  • Privacy
  • Cookies
Partners

  • De Warme Bakker
  • Aspirant baker
  • Brood & Gezondheid
  • QNH
  • FoodDESK

SCHRIJF JE NU IN OP ONZE NIEUWSBRIEF
CERESPECIAL