De coronapandemie houdt de wereld nog steeds in haar ban. Gelukkig hoeft niemand het brood of gebak van zijn favoriete bakker te missen. En terwijl we allemaal iets digitaler en virtueler zijn gaan leven, vonden de consumenten ook steeds vlotter de online weg naar de bakkerij. Of hoe lokaal en digitaal elkaar ontmoet hebben.
2020 is het jaar van het coronavirus en daardoor ook het jaar van het thuiswerken geworden, wat dankzij de vele digitale tools vlotter dan ooit gaat. En tijdens dat thuiswerk gaat de deurbel ondertussen iets vaker dan normaal. De pakjesdiensten draaien overuren vanwege de vele online bestellingen. Maar naast de thuisleveringen, nam ook het aantal online take-away bestellingen toe. Tal van lokale handelaars zetten namelijk een digitaal tandje bij om hun aanbod online beschikbaar te stellen.
Heel wat mensen gaven de voorbije maanden voor het eerst online hun bestelling door bij hun frituur om de hoek, de slager verderop en de bakkerij onder de kerktoren. Mensen ontdekten dat online winkelen perfect samengaat met afhalen bij lokale handelaars.
De gedachte dat online bestellen alleen iets voor bij de grote spelers of supermarkten is, vervaagt elke dag meer. Digitaal en toch lokaal kopen, het wordt – en is eigenlijk al – het nieuwe normaal.
Ook de manier waarop de consumenten betalen kreeg een digitale boost. Het contactloos betalen met de kaart brak helemaal door, terwijl ook de betaalapps op de smartphone almaar vaker tevoorschijn werden gehaald.
Voor wie nog geen online bestelmogelijkheden aanbiedt: geen paniek. De inhaalbeweging is snel gemaakt. Dit stappenplan is alvast een goede leidraad. En via bakkersonline.be kan je vandaag nog je eigen webwinkel openen. De eerste 3 maanden kan dit kosteloos vanwege een tijdelijke aanbieding. Uiteraard kan je net zo goed even horen bij je (lokale) webdesigner om jouw online portaal te lanceren.
Het spreekt voor zich dat ook Ceres jou kan ondersteunen bij je digitale opstart.
Bron: broodenbanket.be