• HOME
  • WIE ZIJN WIJ
    • WAAR WE VOOR STAAN
    • HISTORIEK
    • WAT KAN CERES VOOR JOU DOEN
  • WAT DOEN WE
    • PRODUCTIE EN KWALITEIT
      • PRODUCTIEPROCES
      • BIJPRODUCTEN
      • KWALITEIT EN KWALITEITSCONTROLE
      • ONDERZOEK EN ONTWIKKELING
    • ONZE PRODUCTEN
      • ASSORTIMENT
    • WORKSHOPS
    • ONDERSTEUNING VOOR DE INDUSTRIËLE KLANT
      • TECHNISCHE EN COMMERCIËLE ONDERSTEUNING
  • NIEUWS
  • BOETIEK
  • CONTACT
  • HELP
  • BESTEL
  • CERESPECIAL
  • VOORWAARDEN
  • FR
  • Wie zijn we
  • Wat doen we
  • Assortiment
  • Nieuws
  • Boetiek
  • Contact
|
  • NL
  • FR
Bestel Facebook Zoeken
  • www.ceres.be
  • / Nieuws

BLIJF OP DE HOOGTE VAN ONZE LAATSTE NIEUWTJES!

Terug naar nieuws
.

Zo maakt Philip Daems het verschil voor jullie als bakkers

Professionals - Ceres

Toen Philip Daems als vertegenwoordiger aan de slag ging bij Ceres, was hij naar eigen zeggen nog jong en beïnvloedbaar. Vandaag is ‘Monsieur Philip’, zoals veel klanten hem noemen, een referentie in de Brusselse bakkerswereld.

 

1.     Wat is jouw functie bij Ceres ?

“Ik ben Vertegenwoordiger bij Ceres voor de regio Brussel.”

 

2.     Hoelang werk je al bij Ceres?

“Binnenkort zal het 30 jaar zijn dat ik dit doe. Ik denk dat er ondertussen geen enkele Brusselse bakker is die mij niet kent!”

 

3.     Hoe ziet een dag in jouw functie eruit?

“Ik bereid ‘s ochtends mijn dag voor en maak mijn planning. Daar horen heel wat telefoontjes bij om afspraken in te plannen. Dan trek ik de baan op en ga ik van klant naar klant. Daar hou ik van. Ik probeer bij elke bakker het zonnetje te zijn in hun dag!”

“Daarnaast zijn er ook de dagelijkse prospectiebezoeken. Een heel belangrijk aspect. De aanhouder wint nog altijd, trouwens. Zo is er een bakker waar ik 10 jaar lang om de twee weken op prospectie ging. Op een dag tekende hij in op een speciale actie, om mij een plezier te doen. Hij plaatste een kleine bestelling. Niet veel later belde hij me in allerijl op om 5 ton meel te bestellen. Een enorme hoeveelheid als je weet dat een bakkerij op een maand gemiddeld 2 tot 3 ton gebruikt. Ik deed mijn best om hem uit de nood te helpen en uiteindelijk werd hij mijn beste klant.”

 

4.     Wat vind je zo leuk aan je job? Wat geeft je voldoening?

“De vertrouwensband die ik doorheen de jaren opbouwde met mijn klanten, dat is de echte voldoening en erkenning van mijn werk.”

“Ons vak is veel meer dan alleen maar goed meel afleveren. Bakkers weten hoe ze goed brood moeten bakken, maar zijn niet allemaal even sterk in marketing of financieel beheer. Op dat vlak bieden we heel veel ondersteuning.”

“In Brussel heb je ook de multiculturele context. Zo’n 80% van onze klanten zijn er van Turkse of Marokkaanse afkomst. Dat impliceert dus wel enkele culturele verschillen, ook qua aanpak en beheer. Ik heb daar rekening mee leren houden en ook daar haal ik plezier uit tijdens het werk.”

“Mezelf aanvaard zien worden in dit specifieke, Brussels bakkersmilieu is zonder twijfel waar ik het meest fier op ben. Voor mij zijn dit geen klanten, maar vrienden.”
 

5.     Wat is jouw favoriete Ceres-product? En waarom?

“Dat is Cereform. Sinds de lancering 25 jaar geleden zorgt dit meel voor een serieuze boost in onze verkoop. Zo’n 80 tot 90 procent van de Brusselse bakkers gaat ermee aan de slag. Je maakt er meergranenbrood mee dat de slogan waarmee we Cereform destijds lanceerden alle eer aandoet: du punch sous la confiture!”

 

Lees hier hoe andere Ceres-medewerkers jouw leven makkelijker maken:

  • Zo bewaakt Thomas Callebaut de veiligheid, kwaliteit en milieu-impact van jouw bloem
  • Ontdek waarom vertegenwoordiger Xavier Louis graag met bakkers werkt
  • Achter de schermen : zo ziet de werkdag van proefbakkerij-verantwoordelijke Henk eruit
E-mail e-mail Permalink permalink
Tweet tweet Share share Share share

Ook interessant

Welkom, winter! Warme tips voor koude dagen in je bakkerij Van graan tot glorie met Ceres-bloem Verras met 5 luchtige, unieke smaken Verras je klanten met 7 unieke broden Verras met bloem van eigen bodem Rustige zomermaanden? 5 tips voor meer omzet 3 bakkerstrends voor de zomer 3 x origineel gebak voor valentijn MARC STASSIN: EEN VETERAAN VAN VELE OORLOGEN Dit zijn de bakkerstrends voor 2022
A company of the
CERES

Ceres gelooft in de toekomst van artisanale bakkers en bloemverwerkende bedrijven die kiezen voor kwaliteit, authenticiteit, gezondheid en duurzaamheid. Daarom willen wij je ondersteunen met aangepaste producten en een omkadering die je helpt om concurrentieel te blijven en de tevredenheid van je klanten te vrijwaren.

Menu
  • Wie zijn we
  • Wat doen we
  • Assortiment
  • Nieuws
  • Boetiek
  • Bestel
Contact
  • Contact
  • Voorwaarden
  • Privacy
  • Cookies
Partners

  • Aspirant baker
  • Ambassadeurs du Pain.be

SCHRIJF JE NU IN OP ONZE NIEUWSBRIEF
CERESPECIAL